Draigoch T2HM taktikák

Draigoch, avagy Süsü bukása. RoI-val érkezett az új 12 és 24 fős level 75-ös raid, amiben egyetlen hatalmas sárkányt kell legyűrni. Bár a raid 24 fővel is játszható, mindenki a 12 fős (Tier II) hard mode-ot nyomja, a raid ugyanis nem bonyolult.

Most kivételesen van egy küldetéssorozat, amit teljesíteni kell ahoz, hogy be tudjunk menni. Felvétele level 75-ön történhet, a küldetés indító NPC Galtrev kijáratánál ácsorog. Átküld minket Enedwaith-be (TC daily insták is innen indulnak, és Bookos Epic küldi miatt is jártunk már ott, a hegy tetején a könyvtár) ahol pár egyszerű küldetés után megismerjük hol lakik Draigoch barátunk, és elérhetővé válik az Instance is. Újaknak javasolt nem a raid induláskor ébredni, hogy ez még hátravan.

Bejutás

BejutásBejutás után Süsü köszönt minket, majd leomlik a fal, és a lelkes csapat betrappol a barlangba. Miután az instant halál után újra éledtünk, egy jótanács: Ne menj a fénybe és vigyázz a tűzzel! A kihívás ugyanis már a bejutással elkezdődik, a sárkány tekintete halálos, a szájszagáról nem is beszélve!
A fény 3 résen világíthat be, és külön extraként időnként még egy kis tüzet is befúj miután elvette a zseblámpát (piros nyilas részre is jut tűz, ezért jelöltem), ami hasonlóan instant halál. 4 szinten kell lemenni a barlangba, mindhárom szinten 3 rés, a legalsónál már csinos pofikáját közvetlen közelről is láthatjuk plusz elég kicsi a fal, könnyen elérhet bár úgy érezzük nem állunk a résben.
A lejutáshoz a taktika egy szóban fejezhető ki: TÜRELEM! Aki meghal 99% a kapkodás miatt hal. Megvárod amíg a fény az előtted lévő résben világít, majd amikor elalszik várj amíg máshol kigyullad. Most van 2 köröd átjutni, illetve mivel máshol már világít biztos nem fog tüzet fújni rád. Szépen egyesével menj át a rések előtt, a két rés között szorosan a belső falhoz!
Miután leértünk a sárkány feje melletti kis térre (kék X) úgy tűnik vége az útnak, de nem. Ha többen ráállunk, beszakad a padló és bejutunk a harchoz használt szintekre. Egyébként itt már biztonságban vagyunk, oda nem fúj tüzet. Miután mindenki leért, és a minstrel leszedte a dread-et a türelmetlenekről kezdődhet az insta.

Alap infók

A most leírt taktika a T2 Challange (Hard Mode) teljesítésére szól. A Draigoch élete 6.4M. A 2. fázis 4.7M a harmadik 3.2M életénél lép érvénybe. Miután elkezdődött a harc, a leszakadt padló újra felépül, ezért aki meghal ne retreat-eljen mert nem tud csatlakozni a harchoz! Ha van még Minstrel, Kapitány az felszedi, ha ők haltak akkor az egész insta bukta (wipe). A barlang térkép nagyítható, ha rákattintasz!

Gyors taktika

1. fázis, hossz 75mp. Tank+heal A pozíció, csapat fenti, lenti lábak sorrendben öl. Tank sárkány mozgással ellentétesen megy. 2. fázis hossz 90mp, 4.7M életnél indul. A tank a sárkány platformon fekvő mancs irányba megy. 1-2 fázisban utolsó láb leölésével várni a burglar FSM indító skillekre, sárkány leesés után tank A pozícióba. 3. fázis hossz 60mp, 3.2M életnél indul, tank zöld csillagnál kezd, 90° forog érzésre. Hátsó lábbal kezdj, leesés után tank marad. FSM lista itt, mind a 12 menjen bele, 80mp van rá minden fázisban.

Előkészületek, pozíciók

Draigoch tankolásA csapat összeáll a bázisponton, ami a kör alakú barlangban mutatós óra számlapját alapul vézve kb. 8 óra, rajzon sárkányos A pozíció. Itt található egy villogó kincsesláda, ez indítja az instát. A Raid két jó esetben 6 fős csapatból áll, a Tank és a Burglar csapatból. Ha nem lenne meg a 12 fő, a burgi csapat legyen a 6 fős!
A Tank csapatba kell egy (kezdő csapat esetén 2) tank és egy (kettő) healer, a többi random. A Burglar csapatban értelemszerűen van a burgi (az se baj ha kettő), a raid leader (vezető) és a brutál DPS is ide kerüljön. A gyors futás miatt egy-egy hunter nem árt mindkét csapatba. A harc indulása előtt a leader jelölje ki a burglar csapatban a hat főből ki hányadik a fellowship manőverben.
Pl. 1. józsi, 2. andi, 3. pisti és így tovább. Nagyon fontos, hogy mindenki jegyezze meg hanyadik, és késlekedés nélkül amikor rá kerül a sor nyomja a megfelelő színt! Ha felmentek a scrollok, hope és a kapitányok felbuffoltak mindenkit ketté válik a Raid.

A tank és egy healer fent marad a bázisponton (A), mindenki más lemegy alájuk az A1 pozícióba. Ez az alap felállás, az első két fázisban mindig ide kell visszatérni a tanknak is és a lentieknek is miután a sárkány lezuhant a padlóra. A tank healerénél fontos, hogy húzódjon hátra a folyosón a fal mellé úgy, hogy lehetőleg elérje a tankot, de épphogy. A sárkány fejet nem nagyon kéne látnia, mert akkor kaphat sebzést így behúzódva viszont gyakorlatilag semmit.
Az insta indításához a tank useolja a ládát.

1. fázis

BejutásA sárkány az első 2 fázisban a barlang falára mászik fel úgy, hogy a felső szinten van a feje, a négy mancsa pedig lejjebb kapaszkodik. A Tank feladata beagrózni a fejet. Mivel senki más nem üti, csak a heal agrót kell legyűrnie így különösebben nem kell izzadnia, warden pl. nyugodtan healelheti magát (sőt, egy jó warden healer nélkül egyedül tankol). Figyeljen arra, hogy álljon annyira hátra ahonnan még tud skillezni, így a healer is biztonságba tud húzódni és még rá is lát. Ez az első bázisponton kb a hulla vonala. Sebezni a fejet felesleges, ugyanis nem lehet.
A lenti csapat előbb a felső majd a lenti lábakat leöli. A sorrend azért fontos, mert ha legyűrtük a négy lábat be kell futni a terembe és csupán egy rövid ideig tevékenykedhetünk odabent. Ha a felső szintről kell bemenni, sok idő elmegy a lejutással. Ha tűz van a lábnál, csak ranged DPS ölje. Legyen kijelölve egy valaki (praktikusan a leader) fellowship mark-kal, és mindenki szorosan álljon rá! A sebzés un. distributed vagyis megoszlik, de csak az egymáshoz közel állók között. Ez az első 2 fázisban nem annyira életveszélyes, de a harmadikban a wipeolás (amikor meghal az egész raid) többnyire amiatt van, mert szétszóródik a csapat, nagy sebzést kapnak az egyének vagy rossz helyre kódorognak!
Tehát a tank fogja a fejet, a csapat lent öli a lábakat. A sárkány 75mp után helyet fog változtatni. Ezt lentről is látjuk, de a tank észleli előbb, mert elveszíti a fejet mint célpontot. Ezután a sárkány leugrik a falról, és vagy bal vagy jobb irányba mozdul. A tank és a csapat ezzel ELLENTÉTES irányba kell, hogy elfusson ugyanis a sárkány a túloldalon tüzet fúj a járatokba. Megállapodás kérdése ki, de valaki lehetőleg mondja be az irányt.
Tehát (A) bázis pozícióban állunk, sárkány tank szemszögéből (!) balra mozdul, mi jobbra megyünk. A tank elfut a következő párkányig ami egyébként a harmadik rés lesz, rajzon a B pozíció, a lenti csapat pedig alatta oda, amelyik lábnál tart. A sárkány a tűzfújás után ide fog érkezni, a tank újra aggrót fog, lent lehet folytatni a dps-t. A sárkány balra mozdulása elég egyértelmű, a jobbra mozdulat viszont nem túl karakteres.
Amennyiben mind a négy lábat leöltük, a sárkány lezuhan a barlang padlójára, és 80 másodpercig lent is marad.
A Tank és a healere ekkor visszamegy a bázispontra (rajzon A), a többiek befutnak a sárkány testéhez.
Itt jön el a burglar ideje. A sárkányt debuffolni lehet kimondottan a Draigoch Raidben működő fellowship manőverekkel (FSM). A Leader feladata, hogy a soron következő manőverhez a "szamárvezetőt" kirakja, a burgi megpróbál manővert indítani a csapat pedig fegyelmezetten belenyomja. A menőver bevitele után 20mp-es immunitásos időszak jön, addig lehet ütni a testet, kirakni a következő manőver súgót. Az un. tank csapatnak vigyázni kell, nehogy véletlen manővert indítsanak, hiszen a tank és a healere távol van és nem fog tudni színt nyomni, viszont ez idő alatt a másik csapatban a burgi sem tud manővert indítani, az idő meg ketyeg. A legjobb stratégia, ha ilyenkor a tank csapat egyáltalán nem csinál lent semmit! Amikor a sárkány felkel, futás a járatokba vissza a kiinduló pozícióba, tank már fent várja a fejet.
A fenti tank és healere esetén érdemes észben tartani, hogy a forgáskor tűzfújás van. Ha az utolsó láb a pozíció váltás után gyorsan meghal és a sárkány leesett, elképzelhető, hogy mögöttünk még égni fog a padló, ezért javasolt vagy tovább körbe futni vagy türelmesen várni. 80mp bőven elég, simán odaérünk akármelyik megoldással.

2. fázis

BejutásA második fázis 4.7 millióra csökkenő életerőnél jön be. Sajnos nem látja mindenki a sárkány életét, de valaki biztosan, az ő feladata lesz ezt figyelni és mondani a csapatnak. A második fázisban a sárkány több időt tölt egy helyen (90mp), és a tankolás is változik. Amikor a tank elveszti az aggrót, a sárkány hátralép de rögtön visszatér a platformra, ahol a két mellső mancsával kapaszkodva beszél, és csak ezután fúj tüzet.

A futás irány attól függ, hogy a sárkány melyik mancsát rakja a platformra, miután visszatér beszélni. Abba az irányba kell menni, amelyik oldalon a mancs a platformon fekszik. Tehát, a sárkány visszajön, a tank szemszögéből a bal oldali mancsát lerakja a platformra, a jobb oldalival pedig kapaszkodik a sziklában és beszél. Ekkor futás balra, és persze a tank jelezze is az irányt. A jobbra futást nehezebb észlelni, mert egy szikla takarja a mancsot, de ha a bal manccsal a sziiklatüskét fogja, akkor logikusan a jobb mancs van a platón, tehát jobbra kell futni. Ha nem világos, itt egy balra ez pedig egy jobbra futás. A tank és healere fog kapni egy kicsit a tűzből illetve lesz pár másodperc amíg nincs tankolva a fej, de simán túlélhető. Ha a tank rossz irányba megy, gyakorlatilag el is bukta a csapat a raid-et. Amíg a sárkány feje nincs tankolva 2mp-enként 770-es sebzést oszt ki mindenkire, úgyhogy ha késik a tank, elég gyorsan el fog hullani a banda - kezdve a light armoros healerekkel.
Harc ua. mint az 1 fázis: forgás, lábak ölése, leeséskor befutás és manőverek indítása, bázispontra visszatérés.

Mind a két fázisnál figyeljünk, hogy a négy láb csak akkor haljon le teljesen, amikor a burglar fellowship indító skilljeinek és tárgyának (Exploit Opening, Trip és a Bags of Marbles) a cooldownja lejár, vagyis újra tudja használni. Ha túl gyors a lábak ölése, a leeséskor nem tudjuk belerakni a FS manővereket. Minél gyorsabban belemegy a FSM, annál gyorsabb az ölés.

3. fázis

BejutásMiután a sárkány élete lemegy 3.2M alá, eljön a harmadik fázis. Ez akkor billen át, amikor a sárkány a földön, és ugye mennek bele az életet csökkentő utolsó manőverek, plusz üti mindenki. Ilyenkor a sárkány már nagyon sérült, ezért nem tud felmászni a falra, a harc lent folytatódik a barlangban a pénzhalmok tetején.
Amikor a lenti csapat látja, biztosan meglesz a 3.2M jeleznek a tankéknak, hogy ugorjanak le (bátran, nem sérül), akik ugye a bázisponton (A) várakoztak. Ekkor a tank healer csatlakozik a tömeghez, a tank pedig miután leugrott átfut a terem szemközti oldalára (a térképen zöld csillag, sárkányfejjel), A C pont fele tehát kb. 2 óra irányhoz. A sárkány miután magához tér a fejét ide fogja rakni, ez a tankolás első pontja. Ha nincs ott a tank, területi brutál sebzés játszik, ami gyors wipe-ot okoz.

Első körben sárkány felrepül, és meggyújtja járatokat, addig a csapat a terem közepén dekkol. Miután leszállt a feje a zöld csillagnál lesz, a tank aggrót fog a fejen (!), a csapat pedig hátsó láb, első láb sorban elkezd dps-elni. Nagyon-nagyon fontos, hogy a csapat szorosan egymáson álljon, mert elég komoly a területi sebzés a sárkány alatt. Emellett mindig a láb MÖGÖTT kell állni, ezért is kezdünk a hátsó lábbal ugyebár. A fejet kerülje a tankon kívül mindenki nagyon messze! A tank amíg a csapat a hátsó lábnál van nem nagyon kap healt, mert messze van, ezért ide tartogassa a skilleket (guardian pledge, warrior heart stb). Itt a healereken a világ szeme, aki tud (kapitány, RK, mini, LM) az healeljen a harmadik fázisban. Ha a tank nem bírja ki heal nélkül a hátsó lábat sajnos egy healernek közelebb kell húzódnia, így viszont nagyon fog sebződni ezért őt extra brutálisan kell healelni a csapatban álló többi gyógyítónak. Másik lehetőség, hogy az egész csapat előre megy az első lábhoz, ilyenkor oszlik a sebzés viszont a hátsó láb is sebez.
60mp után a sárkány felrepül, a csapat a sárkány farka felé kifut a terem falához, csak a tank marad és forog. A sárkány kicsit dühöng, majd 90 fokkal az előző iránytól elfordulva leszáll. Tankolásra két taktika van:
1. A tank negyed fordulatnyit (90 fok) az általa választott irányba fut, tehát első felrepüléskor a B vagy D pontnak megfelelő helyre. Ha a tank eltalálta az irányt, a fej ott lesz előtte, ha nem, átfut a sárkány hasa alatt (guardian brutal charge!) és betankolja a fejet. Ezért jó a hunter a tank csapatba, gyorsabb a futás, illetve a kávé trail foof is ad +10% futást. Fontos, hogy a fej mielőbb tankolva legyen, mert addig a sárkány dühöng és csúnyán területit sebez.
2.
A másik megoldás a tankolásra, hogy amikor felrepül, a tank is megy a többiekhez a farkához, lehetőleg nem tűzbe gázolva. Ilyenkor leszállás után csak egy negyed kört kell megtennie a fejhez, hiszen a sárkány elfordult 90 fokot, viszont azt mindig, és nagyobb az esélye, hogy véletlen tűzbe lép és meghal miközben mozog ki-be.
A sárkány lábai ha elfogytak, itt is lefekszik. Ilyenkor mehet a testbe a DPS, a tank pedig NEM MOCCAN. A sárkány oda fogja rakni a fejét, ahol utoljára tankolva volt. Ha felszáll, tank 90 fok forgás, csapat kifut, aztán folytatja a dps-t. Az egész insta legkritikusabb része ez a harc, ha a csapat nem a láb mögött áll és nincs szorosan együtt, akkor halál, és ha pont a healer hal, akkor garantált a bukó. Elég bosszantó 40-50 perc harc után újra kezdeni!

Végjáték

Miután a sárkány élete elfogyott, még utoljára felrepül. Ekkor mindenki, még a tank is rohanjon ki a teremből az oldaljáratokba, ugyanis elkezd tombolni, hatalmas köveket szakít ki a mennyezetből, és aki bent marad, az meghal. Ezután a sárkány holtan lezuhan a földre, és miénk a kincse!
A ládákon felül deed-ek is tartoznak ide, amiért igencsak hasznos cuccot kapunk:
Tier 1 Ornate Heritage Rune of Knowledge; 10 TP
Tier 2 Greater Scroll of Empowerment; 10 TP
Challenge Fused Deep Relics (Tier 7 relics); 10TP
Draigoch the Red (3 of 3) Worn Symbol of Celebrimbor; 10TP

Természetesen ha megcsináljuk T2 Challange-en, megkapunk mindent, így a süsü után rögtön tudunk egy lv75-ös Second Age Legendary fegyvert gyártani! Jó kör, kár hogy csak egyszer kapjuk meg.
A sárkány ládából eshet a Galtreves set sapesz és vállashoz szükséges token, valamint a sárkány köpenyhez szükséges sárkánypikkely, ritkán a kétféle házitem is. Emellett természetesen ruha, ékszer, worn cele, T7 relic lehet a ládában, plusz mindenki számára némi fix ajándék, így az egyedi itemek elosztása után feltétlenül nyissa ki mindenki a főládát!

Fellowship manőverek:

Három szet, összesen 12 manőver van. Mind a tizenkettőt bele kéne rakni, ez a challange. A szetek sorrendje fix, viszont egy szeten belül a négy manőver felcserélhető.

Az első set mindegyike egy-egy lábra 100% meele és 50% ranged + tactical sebzést ad a csapatnak, ami végig a lábon marad, így a harc egyre gyorsabb lesz.
1. Just A Flesh Wound  REDYELLOWYELLOWYELLOWYELLOW RED
2. First Blood YELLOWYELLOWYELLOWYELLOWYELLOW RED  
3. Surgical Strike  YELLOWYELLOW REDREDYELLOWYELLOW
4. A Slight Sting   YELLOW REDYELLOWYELLOW REDYELLOW

Barlang 3D, nagyítható!A második set a sárkány testére hat, manőverenként egymást erősítve +25% meele és 12.5% ranged és tactical sebzés, vagyis ha mind a négy benne van 100% meele és 50% ranged, tactical sebzés itt is, de a testre, ami a földre zuhant sárkány ölését gyorsítja.
1. Exposed  REDYELLOWREDYELLOWREDYELLOW
2. A Snail Out Of Its Shell  YELLOWREDYELLOWREDYELLOWRED
3. Deep Wound  REDREDYELLOWREDYELLOWYELLOW
4. A Chink In Their Armour  YELLOWYELLOWREDYELLOWREDRED

A harmadik és egyben utolsó set a sárkány moralját csökkenti egyenként 5%-kal, tehát ha belement mind, -20% moralt vagyis nagyjából 1.9 milliót veszít az életéből.
1. The Sound of Inevitability  REDREDYELLOWYELLOWREDRED
2. Twisting The Dagger  YELLOWREDREDREDREDYELLOW
3. Sudden Death  REDYELLOWREDREDYELLOWRED
4. Stroke Of Midnight  REDREDYELLOWREDREDYELLOW

Utolsó módosítás:2012-07-02   Vissza a nyitólapra