Defence of Rohan csapat küldetések

Fő küldetés, általános tippek:

lásd a Solo/Duo leírás.

Glittering Caves
small fellowship (3 fős) küldetések
Helm’s Dike
fellowship (6 fős) küldetések
Deeping Wall
raid (12 fős) küldetések

Glittering Caves small fellowship (3 fős) küldetések

Hullám Nyugat (west - Gamling) kezdés Kelet (east - Gimli) kezdés
1. Stalactites Over the Bridge Cave In
2. Spider Assault Bombs and Bats
3. Civilian Defense
Preparing the Charge

A mellék küldetések ugyanazok, teljesítésük nagyon hasonló mint a solo/duo esetén (a leírást itt találod), csupán erősebbek a mobok vagy több a tárgy amit pl. disarmolni kell ezért nem írom le újra. A három emberből kettő a fő küldetés pontjait védi a harmadik felkészül a mellék küldetésre barikád, balliszta telepítéssel. A harmadik hullámnál itt is pakoljuk le a barrikád ballisztát a Civilian Defense-hez de álljunk a Preparing the charge induláshoz mint a solo/duo-nál.

Cave In , Bombs and Bats , Stalactites Over the Bridge esetén kettő dps ha van barrikád és balliszta simán elbír a támadókkal, a harmadik commandereken át tartsa életben a katonákat a főküldetés helyeken.

Spider Assault küldetésnél telepítsünk egy sebzős barikádot a bejáratba a hálóhoz és a barikádra célozva egy ballisztát. Ha kezdődik a mellékszál 2 dps bemegy és nyitogatja a cocoon-okat plusz belesebez amennyit bír menet közben a pókokban, de a fő dolga a cocoon. A harmadik játékos a ballisztával egyedül le tudja irtani a pókokat. Végén a queent se felejtsük megölni ha kiírta, hogy a kristály meg lett védve és megvan az 5 katona.

A Civilian Defense küldetésnél a duo-s hely mellett a trollok ott is jönnek, ahol a nagy balliszta van a tábor másik lejáratánál (az ami a Stalactites Over the Bridge küldetésben is szerepel), egyik játékos védje azt a pontot is az npc-k segítségével. A másik két játékos használjon 1-1 balisztát az ellenség megöléséhez.

A Preparing the Charge küldetésnél először mindhárom játékos szedegesse a tárgyakat, de legkésőbb amikor elértük a goldot a harmadik (jó ha gyógyító képest) menjen vissza a távolabbi (kifele menve balra) főküldetés helyre commander stance-ban, mert egyedül hagyva őket komoly esély van katona és így főküldetés platina elvesztésre.

Helm’s Dike fellowship (6 fős) küldetések

A főszálban a solo/duo-hoz képest több pontot kell védeni, illetve más a mellék-küldetések sorrendje is de a lényegük hasonló (a leírást itt találod). 2-3 db. sebzős barikádot lerakva a katonák kiválóan elbánnak az ellenséggel egyedül is, így a hat főből akár 3 ember is a mellékszál előkészítésével tud foglalkozni, a többi a commandereken keresztül buffolja a csapatokat természetesen commander stance-ben és segíthet a dps-ben is. Mivel nagyobb a terület több a felszedhető barikád, így azt szinte mindenhol tudjuk használni, pakoljuk le a fő- és a mellék küldetésekhez is. Ha lehet legyen nálunk egy barikád hogy ha gáz van gyorsan le tudjuk telepíteni akárhova.

Hullám Nyugati (western end) kezdés Keleti (eastern end) kezdés
1. A Stone Obstruction Powder at the Gate
2. Guarding the Watchtower Protect the Horses
3. Flames at the Gate
The Statue of Helm Hammerhand


A Stone Obstruction Öt íjász van, kettőt tud egy ember ösztökélni, és feljöhet ellenség az íjászokat támadni, főleg a hidat figyeljük. Egy ember legyen a bal szélen, egy ember legyen a következő pontnál ahol 2 archer is van. A negyedik ember a kapu fölötti rész bal oldalán lévő archert kezelje, az ötödik a kapu fölötti rész közepén és a jobb oldalán lévő két archert kezelje. Maradék építheti keleti oldalon a barikádokat.

Protect the Horses küldetésnél figyeljünk, a karám mögött (!) is támadnak már rögtön az elején is, oda mindenképp menjen azonnal valaki (akár a küldetés előtt odamehet) különben garantáltan elbukjuk a platinát. Barikádokat a folyó karámok felőli oldalára érdemes telepíteni már a Powder at the Gate küldetésnél, ott is lassítja majd az ellenség mozgását és itt is segíteni fog. Ne felejtsünk csapdákat sem elhelyezni.

Guarding the Watchtower Küldetésnél 2 helyről támadnak, a pálya nyugati végében is védekeznünk kell.

Flames at the Gate
3 ostromgép érkezik használjuk az archereket. Egy healer legyen lent a kaput oltani és healelni. Amíg a mellék-küldetés véget nem ér a kaput folytonosan oltani kell (akkor is ha a kaput támadó ostromgép már elhullott). 1-1 ember pedig a keleti és nyugati oldalon ölje le az érkező ostromgépet. A war machine-ek aggrózhatók ha necces a helyzet. 5-6 upgradelt barikád mindkét oldalon jelentősen megkönnyíti a mellék-küldetést.

The Statue of Helm Hammerhand Fellowshipben két helyről is támadnak. Sebző barikáddal és csapdákkal telepakolva a szobortól keletre lévő valamint a pálya keleti végében az utolsó előtti hasadékot megtámogatva némi nehéztüzérséggel sima ügy. 3-3 ember védje a hídhoz közelebbi és a pálya végében lévő pontokat.

Deeping Wall raid (12 fős) küldetések

A csapat összeállítása esetén nincs igazán kritérium, de igazán hasznos ha van a csapatban néhány healer és kell tank is némelyik mellék küldetéshez. A harc a fal 3 szakaszán zajlik kelet, nyugat és közép szekciókon, minden szekció csak egyszer kerül sorra. Az alapvető dolgok itt is érvényesek, tehát sapper target priority minden commanderen, ha fent lesz a mellékküldetés harc is mehet a kétkezes is de egyébként inkább ne. Szedegessük a létrát, kampót és csapdázzunk a fal peremén és bannerek elé.

Raid felosztása

Érdemes 3db négy fős csapatot készíteni, 2 mellékszál és egy fal -csapat kell.
A fal csapat a mellék küldetés alatt is a falon marad és életben tartja commander buffokkal illetve saját heallel a katonákat, bannereket, fennmaradó időben dps-el. Ide tehát mindenképp rakjunk legalább egy healert és még három, melléküldetéseknél nélkülözhető embert. Fontos, hogy a falon maradóknak legyen magas szinten lévő officer trait.
A mellékszálas csapatok ha kell előkészítik a terepet, előre odamennek ha távol van a helyszíne, egyébként ők is harcolnak a falon. Mindig osszuk ki kik katapultoznak, könnyen elmaradhat!

Fő küldetés

A dolgunk életben tartani minden katonát és természetesen főszereplőket, illetve a bannereket amiből minden szakaszon 6 db található. Minden forduló úgy kezdődik, hogy 6 katapultot tolnak ki a tömegből, ezeket a tornyok tetején lévő sebzés, sebesség és távolságra is felupgrade-elt katapultokkal grapeshot shell lőszerrel az első körben slowing powderrel megtoldva takarítsuk el. Minden oldal 2 katapulttal lőhető (nyugati oldalnál javarészt eggyel), max két ember menjen fel egy-egy katapulthoz, egyikük töltsön a másik pedig crank-oljon. Ha mindketten crankolnak könnyen túl lehet húzni a katapultot!
A raid többi tagja a commandereket állítsa sapper priority-re, töltse fel a kődobálókat és rakja le a buktató csapdákat természetesen egymás mellé, ha már tele a fal vele mehet rá sebző.

Néhány játékosnál láthatjuk, hogy triple shell segítségével egy támadóoszlopot lekatapultoz. Ennek több veszélye is van. Egyrészt ügyetlenkedéssel begyorsíthatjuk a mellékszál indulását és nem tudunk felkészülni rá, illetve ha nem végzünk tökéletes katapultozást, a gyengébb ellenfeleket kinyírjuk ugyan, de az erősebb commanderek élve maradnak és tömegesen jönnek fel, ami garantált katonavesztést, így platina buktát okoz.
A tempó gyorsítására sokkal jobb módszer kövek dobálása a falról, mert egyből végez minden alatta állóval (ellentétben katapulttal), ha pedig lassítani szeretnénk mellék küldetés miatt, akkor a létrákat és mászó-köteleket szedjük le a falról.
A mellékszál végeztével természetesen mehet a kődobálás, katapultozás. Amint lement a mellékszál a fő prioritás a falon az npc-k és a bannerek életének ellenőrzése, ha kell javítással / healeléssel húzzuk vissza maxra.

A raid esetén a küldetések nem attól függenek hol kezdünk, hanem hullámonként 3 küldetésből kapunk egyet annak megfelelően, hogy abban a hullámban melyik oldalra kerülünk. A hullámok véletlenszerűen jönnek egymás után, de minden oldal csak egyszer kerül sorra, és mivel tudjuk melyik hullámban vagyunk és hogy hova küldenek minket így az alábbi táblázatból megkereshető melyik küldetést kapjuk.

Hullám Nyugat (west) Közép (center) Kelet (east)
1. falon Breaching the Hornburg Vandals in the Tower Assault on the East Tower
2. lent Securing the Culver Siege Under Fire A Flanking Foe
3. falon Shells in the Air The Vanugard Defilers Bred for Battle

Breaching the Hornburg
1. hullám nyugati fal
Amint kinyílik az ajtó szórjuk meg a jobb oldali ablak alját buktató és sebzőcsapdákkal, és daráljunk le mindenkit aki bejön. Akár egy jó DPS csapat is elég ide. [vissza]

Vandals in the Tower
1. hullám közép fal
A két mellék küldis csapat egy-egy tornyot véd, illetve 2 dps menjen le a vízelvezető csatornához, mert onnan is jönnek a hátsó dobozokat támadni. A bal oldali toronyban a fal szinten és alatti is támadnak, a supply ládákra és a csörlőre (winch) mennek. A jobb toronyban a védőket és supplykat támadják, a két ablakból és a falról is jönnek. Ennél a questnél szükség lehet arra, hogy a falcsapat is besegítsen ha úgy adódik főleg a jobb oldali torony tud elárasztódni könnyedén. Ablakok alá csapda hegyek, és figyeljünk hátra is. A bal toronyból a 6. hullám után nem szokott több jönni, biztonság kedvéért egy játékos ott maradhat de a többi menjen a jobb toronyba vagy a falra segíteni. [vissza]

Assault on the East Tower
1. hullám keleti fal
A küldetés helyszíne a keleti torony három szintje (fal, közép és tető). A fal szinten, a fal keleti oldalán fog jönni a legnagyobb roham, ide szükséges 3 jó dps (lehetőleg AoE is legyen) és érdemes letenni 2 barikádot és sok-sok csapdát is. Ha az alsó dps-ek jól dolgoznak, akkor a tornyon kívül felmászókra elég 2-2 dps a középső és felső szinten. Természetesen a commanderek 2H-ra legyenek állítva és officer traiten irányítva mehetnek a különféle buffok. [vissza]

Securing the Culver
2. hullám nyugati fal
Az összes második hullám oldaltól függetlenül a fal mögött lent játszódik. A vízelvezető csatornából jön az ellenség miközben a melósok köveket hordanak szokás szerint csigatempóban. Itt sajnos mi nem segíthetünk nekik, de legalább gyógyíthatóak! Előkészületként mindkét mellék küldis csapat menjen le, pakoljunk le sebző barikádot a fal alá a két rács közé, buktató és sebzőcsapda szintén ami belefér. Ide mindenképp kell két tank aki a két trollt megfogja majd, ha kell rendezzük át a csapatokat ennek megfelelően. A kritikus amikor a két troll megjön, csak a fal mögött váltanak targetelhetőre! Aggrózza be a két tank őket, majd vigye vissza a rácsok közé ahol a dps a többivel együtt ledarálja. Másik opció, hogy hátul kétoldalra széthúzzák őket a tankok és ranged leöli a trollokat miközben kezeli a bejövő hordákat is. Bárhogy is, ne engedjük a melósok közelébe! Ha nincs tankunk, menjen le healer is, nehogy a troll agyonüsse dps-t aki fogja és elszabadulva kárt tegyen a melósokban. [vissza]

Siege Under Fire
2. hullám közép fal
Szintén a fal mögötti területen játszódik, a vízelvezető csatornából, illetve a két ház közötti részen a folyóból támadnak (ahol a Flanking Foe is zajlik). Az ellenség a fal tövében, közép tájt lévő ládákat akarja elpusztítani. Ezért a tábor bal és jobb oldalára is helyezzünk barikádokat és csapdákat. Mielőtt a küldetés elkezdődik már legyenek a barikádok felállítva és a csapdák letéve. Négy nagyon jó dps elegendő, szükség esetén mehet 6 fő is.
A küldetés közben a bal és jobb torony legfelső szintjén, a katapult mellett is jönnek mobok több hullámban (legvégén dupla hullám). Érdemes egy-egy kapitányt vagy tankot felküldeni és melléjük segítőt. Ha nem jut elég játékos, akkor a tankok a bal és jobb fal szakaszra húzzák le a mobokat, hogy az ottani NPC-k is besegítsenek a harcba. [vissza]

A Flanking Foe
2. hullám keleti fal
A fal mögötti területen játszódik, az ellenség a vízelvezető csatornából és a fal nyugati oldaláról támad. Gimli a kadétokkal őrjáratozik, és igyekszik megölni az ellenséget és megvédeni a munkásokat. A platinához a munkásoknak 38 supply-t kell kézbesíteniük, és természetesen egy se halhat meg. Szokás szerint barikád és csapda legyen lent, healer figyeljen a kadétok és laborer-ek életére. [vissza]

Shells in the Air
3. hullám nyugati fal
Mindenki a falon marad, így mehet a kétkezes fegyver is akár. Extra orkok jönnek fel a falon, és megpróbálnak bannereket lerakni. Koncentráljunk az orkok leölésére (többféle is jön, de mindegyik nevében ott az orc), ha esetleg lerakták a bannert disarmoljuk lehetőleg többen egyszerre, úgy gyorsabb. Két, lehetőleg gyors futással rendelkező játékos a keleti torony tetejéről - ahol a katapult van - supply ládákat hordjon a nyugati toronyba az NPC-khez folyamatosan. [vissza]

The Vanugard Defilers
3. hullám közép fal
Hasonló mint a Shells in the Air, kétkezes itt is mehet. Ahogy mindig, most is a trükk az előkészület, csapdázzuk tele a két toronyszobát az ablakok alatt és a falat is ahogy elértük a területet, ne várjunk a quest indulásra. Így mire az elindul mindenhol csapda lesz. Figyeljünk a defilerekre ők legyenek a prioritásban, ha mégis leraktak totemet azonnal disarm min. 2 játékossal. Nagyjából 30mp-cel a mellék küldetés indulása után a fal közepén megjelenik egy nevesített (Dagri) defiler, tankoljuk be és nuke. Legkésőbb 20-25mp után ha még nem halt meg a boss a két mellék küldis csapat menjen vissza a toronyba mert ott is jönnek a defik totemekkel, Dagrit végezze ki a falcsapat. Könnyű elbukni ha a raid csak a bossra koncentrál és közben bepulzál egy totem a tornyoknál. [vissza]

Bred for Battle
3. hullám keleti fal
Ebben a küldetésben 3 Uruk Shak-hai boss támad, az első a fal közepén mászik fel, a második a jobb oldalon lévő katapult torony középső szobájában (egyel a falszint felett) a harmadik pedig fent a katapultnál. A bossokat szakítani kell és a corrupciót szedni azonnal, különben meritet veszítünk. Ha csak egy szakítás vagy corruption szedés is elmarad, elbukjuk a platinát.
Semmiképp ne tegyünk le csapdát vagy barikádot ahol a bossok megjelennek, ugyanis a boss lassított vagy CC-zett állapotban is skillez, amit nem látunk, ezért szakítani se tudjuk, és garantáltan bukjuk a platinát.
Két taktikát használnak, az egyikben 1-1 értelmesebb játékos a mellékküldis csapatból felmegy a torony középső és felső szintjére, és szakítja, szedi a corruption a két bossról (érdemes olyat küldeni, aki ezt távolról is remekül tudja). A csapat többi része a falon érkező bosst nukeolja, szakítja és ha kell szedi a corruption-t. Ha végzett vele a mellékküldis csapat megy a középső szintre, majd fel, a falcsapat marad a helyén.
A másik taktika azon alapul, hogy ha nincs élő játékos a boss közelében, az nem skillez és nem rak fel corruption-t (ez esetben a toronyban a küldetés megkezdése előtt érdemes a commandereket védekezésre állítani, 1H+pajzs). Tehát az egész raid a falon marad és együtt mozog. Előbb leöli a falon jövő bosst, majd a mellékküldis két csapat egyenként lerendezi a maradék kettő bosst.
Veszélyes taktika de működhetnek, hogy 4-4-4 ember megy a 3 bossra - viszont a fal így kevéssé védett. [vissza]

A leírás elkészítésébe Atarandir és Feper segített, köszönet nekik érte!

Utolsó módosítás:2014-11-07   Vissza a nyitólapra