A burglar a játékban az elmaradhatatlan settenkedő orgyilkos szerepét tölti be. Komoly közelharci tehát meele DPS, és támogató karakterként is nagyon hasznos tud lenni, emellett számos túlélését segítő képességgel is rendelkezik. Medium páncélt hord és mindkét kezében fegyvert tart és szükség esetén láthatatlanná is tud válni az ellenség számára, hogy aztán megfelelő időben lecsaphasson extra sebzést kiosztva. A játékban a nehezebben játszható szereplők közzé tartozik, fő statja az Agility.
Bár a burglar skilljei főként közeliek, de CC-k között akad ranged tehát távoli is, speciális képessége a lopakodás amit stealth módnak nevezünk. Traittől függően képes komoly DPS vagy CC karakterként, illetve a gamblerben ezek ötvözeteként működni. 3 corruptiont szed, távolról szakít, sőt a mérgezést is leszedhetjük másokról, szerény öngyógyításra is képes illetve trükkjeivel képes meglógni a szorult helyzetből. Csapatban legfontosabb tulajdonsága a CC, többféle módon indíthatunk csapatmanővert (FSM), amire a burglar a legalkalmasabb az egész játékban, altatással kivonhatunk mobokat a forgalomból, illetve gyorsíthatjuk a mob leölését markokkal és trükkökkel.
szakítás, corruption szedés és mérgezés, aggró csökkentés | |
Startling twist | 8mp stun + 3 corruption szedés. CD: 15mp (5mp) |
Burglar's Antidote | 1 poisont szed egy társról. CD: 1p |
Addle | Ranged. Interrupt + skill indukciós idő növelés. Hatása: 25% ind.növelés (50%), CD:15mp (5mp) |
Hide in plain sight (HIPS) | 10s stealth + minden aggrót eldob. CD: 10p (7p) |
Buff, debuff, CC | |
Provoke | Tankokat segítő képesség, növeli az éppen a mob által ütött csapattag aggroját. Aggro növelhető trait és legacy. CD: 5mp |
Trip | 5mp Stun és FSM indítás, de csak stealth-ből indítható. CD:5p (4:20) |
Exploit opening | a FSM indításának alapvető skillje. CD: 5p (4p) |
Riddle | Ranged. 30mp Daze. Hatás: 30mp (40mp), CD: 1p (30mp) |
Reveal weakness | Ranged. 8%(10%) extra sebzés az egész csapatnak. CD:5mp(0) |
Tricks: Dust in the Eyes | MOB Miss chance növelés, lassítás. CD: 5mp (0), Hatása: 30mp (1p) |
Tricks: Counter defence | Csökkenti a mob B/P/E -t, növeli a csapat crit esélyét. CD: 5mp (0), hatás: 30mp (1p) |
Tricks: Disable | Csökkenti a mob támadásának erejét, és növeli támadási idejét. CD: 5mp (0), hatás: 30mp (1p) |
Ahol nincs ott, hogy ranged az meele skill, zárójelben az elérhető legjobb érték (trait, legacy, ruha bonus stb). A tricks skillekből egyszerre 1 lehet fent. Érdemes megemlíteni a gyártható tárgyak közül a marbles-t, ami stun mellett FSM-et indít illetve a Signal-okat, amivel a manőver egy-egy színének a hatása növelhető. Fontos még, hogy a Reveal Weakness és a Trick-ek több burglar esetén stackelődnek, tehát hatásuk többszöröződik.
Burglarunk igazán akkor hatékony, ha az ellenség háta mögött harcol: ilyenkor kap sebzésbónuszokat, a lopakodásból indított támadások pedig extrán hatékonyak ha ezt az ellenség mögött állva tesszük. Ha netán a mobok mégis minket pécéznek ki számos túlélőskillünk használatával nem kell elfutnunk előlük, hanem felvehetjük a harcot hosszabb rövidebb időre komolyabb ellenféllel szemben is. A fellowship manőverek megfelelő időben történő indítása szintén a burglar fontos és nélkülözhetetlen feladata. Dolgunk tehát kimerül annyiban, hogy a mob mögött elhelyezkedve osztjuk az áldást, manővereket nyitunk, gyengítjük őt, esetleg csapattársainkat erősítjük, agrót adunk a tanknak, kivonjuk a forgalomból a ránk bízott mobokat cc-vel, és néha ha kell corruptiont szedünk. Nem könnyű feladat.
A lehető legfontosabb, hogy a forgalomból kivont mobokat nem ébresztjük fel különféle területre ható támadásokkal vagy azzal, hogy átfutunk rajta. Hosszú harcok során powerprobléma léphet fel, adott esetben jól jöhet a feltöltés.
Elsősorban markokkal, cc-vel és a fellowship manőverekkel. Emellett a mérgezést tudja gyógyítani (Antidote), és egy társát lopakodó üzemmódba tudja tenni (Share the fun) ha az közel marad hozzá. Burgik egymásnak is tudnak segíteni, lásd stackelő skillek.
Figyeljünk a mobokon az immunitásra (CC és FSM indításnál is). Nagyon fontos, hogy ne feldkezzünk el a reveal weakness használatáról, illetve tartsuk észbe, hogy rezetelhető a skillek CD-je (Ready and Able) így duplán süthetőek el a hosszú CD-sek is. Megbeszélés tárgya melyik tricks-et használjuk, de valamelyiket rakjuk fel. FSM jól időzített indításával megoldható a heal, power gond illetve CC-ként is felfogható. Fontos, hogy tudjunk rögtönözni: egy csata sokszor változhat ehhez tudnunk kell alkalmazkodni. A különböző traitsorokon mindig előjön egy egy + tulajdonsága néhány skillnek, nem minden a dps, fontos hogy életben maradjunk, ne húzzuk le a mobot esztelen sebzéssel a guardról. Fontos túlélőskillek a touch and go, a hide in plain sight (HIPS), find footing. Sokszor hatnak a skillek egymásra, nem mindegy pl hogy egy aim után mit nyomunk, vagy a counter defence alatt miket használunk, akár több ezres sebzéskülönbség is kijöhet csata végén.
A leírás Mykee és Pimasz segítségével készült, akinek ezért nagy köszönet jár! A classról bővebben a wikiben.