A Champion egy páncélos közelharci gyilkológép. Fő célja a minél nagyobb sebzés egy de különösen több célpontra, miközben komoly túlélő eszközei vannak. Off-tank szerepet is képes ellátni, kürtjével képes stunolni, és sűrűn szakítani. Ideális solo és farmoló karakter, egy vagy két kezes fegyvere és heavy páncélja van, fő stat a might.
Speciális tulajdonsága a Fervour pont, ami harc közben többféle módon generálódik max 5-ös értékig. A legtöbb skillje 1-5 fervour pontba kerül, minél erősebbek annál többe. Három stance állása van, a legkedveltebb a Fervour ahol 18% sebzésbónuszt és attack duration buffot kap (gyorsabban skillez), ellenben nem képes a B/P/E (block/parry/evade) védelemre, így sebezhető heavy páncélja ellenére. Az Ardour több targetre ad bónuszt, csökkenti az aggró generálást, és van B/P/E ; végül a Glory a tank mód extra védelemmel ruházza fel. Speciális class tárgya a horn, amivel ahogy a skillként jelenlévő hornnal is stun-olni tudja az ellenfelet.
Túlélő képességei igen figyelemreméltóak, baj esetén képes powerből moralt létrehozni vagy moral bubit felrakni
sőt még sebzőskill is képes gyógyítani rajta. Ha az ellenség CC-t rak rá, azt lerázza magáról (Blood rage), a fegyver elvétel ellen is képes védekezni (Hedge) és tud power szerezni.
Képes az aggrója negyedét átrakni a tankra egy célpontot pedig pár másodpercig magán tartani (Challenge), csapatban de szólóban is hasznos képessége a sűrű szakítás. Corruptiont tud szedni de csak 50% eséllyel igaz azt sűrűn, 3 feart le tud rázni magáról.
Horn of Gondor | 3mp AOE stun + sebzés, CD 20mp (trait bonus: 17mp) |
Champion horn | 5mp (legacyval max 10mp) AOE stun, CD: 15p (tárgy, nem skill) |
Hamstring | -30% run-speed, hatása: 20mp (Legacy: 30mp), CD:4.2s |
Blood rage | Lerázza a Daze, Stun CC-t. CD: 1mp, ára: teljes moral 20%-a. |
Continuous Blood Rage | folyamatos állapot (toggle skill). Nem hat a Daze, Stun, Resist (kivéve disease) és sebzés bónusz, ára: 10% moral / 10mp |
Hedge | 15mp disarm védelem + armour és crit defence, wound buff. CD: 3p |
Second wind | Powert tölt, CD:10mp |
Dire Need | Powerből moralt csinál. CD: 10p (Trait+legacy 4p) |
Sudden defence | Moral buborék 1mpre, CD: 3p (legacy: 2p) |
Adamant / Invincible | Csökkenti a sebződést. hatása: 10mp (legacy: 40mp) CD: 5p |
Ebbing Ire | 25% aggró átadása - Gloryban Rising Ire 15% aggró szívás, CD 2p (legacy: 1p) |
Challenge | 10mp force aggró egy célpontra, 30mp távról CD: 30mp |
Horn of champions | stance-tól függően AOE csökkenti vagy növeli az aggrót |
Clobber | interrupt, CD: 10mp |
Feral strikes | 2x50% eséllyel corruptiont szed. CD: 4.2mp |
Tankra legacyval percenként 25% aggrót képes rakni, kürtjével AOE stun-ol, bajbajutott társról challange-el át tudja venni az ellenségét, power buffot képes a csapatra rakni igaz sajátjának beáldozásával.
Éljünk túl! A championok jelentős része úgy gondolja a heavy armour miatt halhatatlan, és a healer hibájának tartja amikor agyonütik. A sebzés csökkentés (block/parry/evade) nagyon fontos, viszont Fervourban stance-ben ezek nincsenek.
Fervour állandó használata mellett tipikus hiba, hogy a mitigation-okat is be szokták áldozni a minél több might így minél nagyobb DPS oltárán, ne tegyük mert könnyen glass-cannon kategóriába kerülhetünk.
Ne feledjük az önmentő és buff skilljeinket, amivel növelhetjük a túlélésünket ügyeljünk a vitality-re is,és bátran álljunk át Ardour-ba ha úgy érezzük túl kemény a helyzet, jobb a kevesebb dps mint a 0 dps ha meghalunk. Ha lestunoltak Blood rage segít, ne várj a LM-re.
Kezeljük az Aggro-t okosan. Boss fight-nál fontos, hogy pár mp. dps után adjuk át az aggrót a tanknak, majd amint visszajött a skill (Ebbing Ire) tegyük meg újra és újra. Ne feledjük a Horn of champions-t se ami szintén aggrót csökkent, sőt adott esetben álljunk át Ardour-ba legalább a harc elején amíg a tank aggrót gyűjt. Guardian tank nem túl erős AOE aggróban, úgyhogy ésszel az AOE dps-sel ha nem akarjuk lehúzni róla, Warden sokkal biztosabb területi aggrót generál.
Segítsük a csapattagokat. Szakítás igen hasznos képességünk, ha a mob alatti kör pirosról narancssárgára vált (valami komolyabb skillt kasztol épp), azonnal használjuk a Clobber-t, sőt mindkét kürt is szakít! Ha van a mobon corruption, próbáljuk leszedni Feral strikes-al. Hatalmas aggrót generál a champion, ez hasznos is lehet ha sok add ráront a light-os társakra, tipikusan a healerre. Egy targetet challange-el többet a durva AOE dps (pl: raging blade) aggróval vedd magadra, esetleg használd a kürtödet, hogy lélegzethez jusson.
Örök kérdés, két egykezes vagy egy kétkezes. Nehéz a válasz, talán nincs is. A kétkezes mellett szól, hogy hatalmasakat sebez és ha bekritel ezzel tuti rekordot döntünk, de lassú a használata. A két egykezessel gyorsabb a dps és előnye lehet, hogy az offhand fegyveren lévő statok valószínűleg komolyabbak mint amit a kétkezesre random kaphatunk. Bármelyiket is választjuk figyeljünk oda, hogy faji traitként +2% sebzést kap az ember a kardra, a törpe a fejszére.
Ne feledjük a fervour poti és a Champion horn crafted itemek használatát sem, előbbit scholar utóbbit woodworker gyártja.
A champion class skilljeiről, traitekről bővebben a lotro-wikiben.