Csapatban a Guardian elsődleges és egyedüli szerepe a tank pozíció betöltése. A tank fő feladata a túlélés és az aggró megtartása. Heavy armor, heavy pajzs, magas moral, magas block/parry/evade, a nagy incoming healing rate és sok mitigation mind azt szolgálja, hogy bármilyen ellenség pofonjait (természetesen támogatással) elviselje. Skilljeinek és Legendary itemjeinek tulajdonságai segítik abban, hogy az aggrót növelje. DPS-e nem túl erős, öngyógyító képessége se sok van, nagyobb tömeg tankolására is inkább a warden a megfelelőbb. A guardian meele karakter, tehát csak közelről képes harcolni. Tankoló képességei jórészt az után élnek, ha blokkolt egy támadást, amit leghatásosabban egy helyben a mobbal szemben állva tud elérni.
Öngyógyító skilljei maximum arra elegendőek, hogy pillanatnyi heal kiesést átvészeltesse, úgyhogy kell mellé a healer. Buffolni és debuffolni nem tud, corruption-t lassan szed (Improved sting felrakás után 10mp-el 1-et leszed), szakítani viszont rátraitelve és megfelelő legacyvel gyk. folyamatosan tud - igaz elég ritka az a guard, aki emiatt beáldoz fontos traiteket és legacyket. Különleges képessége, hogy védelmét ki tudja terjeszteni +1 játékosra.
Csapat számára is jó ha ismert skilleket:
Challange | 3, de max 10 targetet 10mp-ig átmenetileg a guardon tart, az aggrót önmagában alig növeli. 30 mp CD, hatósugara 7.5 méter. |
Engage | 1 targeten az aggrólista tetejére repíti a guardot + lassítja a célpontot de a tankot is. 1 perc CD, hatósugara 2.5 méter |
Pledge | 15mp-re szinte sebezhetetlenné teszi (+50% B/P/E), 3 perc CD ruha setbonus-szal. |
Turn the table | ha kiütik a guardot ez a skill visszahozza, + kiüti a mobot és FSM indít nagy eséllyel. 3.5 perc CD. |
Protection | egy másik karakter B/P/E értékét növeli, traitelve az aggroját csökkenti. |
Shield wall | egy másik karaktert halhatatlanná tesz, minden sérülését (B/P/E nélkül!) a guard kapja. hatósugara 5m legacyval 10m, rengeteg powert visz el és a guardot nagyon sebzi. |
A guard nem csodatévő mob mágnes, a tankoló skilleken több-kevesebb CD van, illetve blokkhoz kötöttek. A challange se mindenható, fél perc a CD-je, ráadásul resistelhető. A tank legjobban akkor működik, ha egy helyben áll, szembe a mobbal vagy mobokkal. Az aggró építő skillek blokkolás után érhetőek el, kivéve néhányat, amelyek cserébe hosszú CD-vel bírnak, lásd challange. Emellett skilljeinek hatósugara igencsak rövid, ezért a tanknak bele kell állni a mob szájába, különben a skillek nem érik el. Futás közben alig képes aggrót termelni.
Tehát ideális esetben a guardian behúzza a mobokat amelyek így ütés nélkül is ráaggróznak. Mivel mindenki őt üti ezért tud blokkolni, megnyílnak az aggro növelő blokk láncon lévő skillek. Ezek lefuttatása 2-3mp, ezután lehet tolni a dps-t lehetőleg egy célpontba és boss esetén kisebbet sebző skillekkel indítva.
Csapatban két alapvető hibát szoktak elkövetni a tank szívatására. Egyrészt elvárják, hogy az ész nélküli DPS mellett minden körülmények között megtartsa a mobot, vagy ami még rosszabb sok mobot. A másik, hogy nem veszik vigyelembe, hogy a tank -ahogy a névadója is- lomha, nehézkes mozgású, és a munkáját legjobban egy helyben állva tudja végezni.
Lore-master antistunt pakolja rá, minstrel segítheti a blokkot a harc elején egy Song of Aid-del és növelheti az aggróját a Call to greatness rárakásával.
Harc elején mindig a tank kezdjen, ő húzza be a mobokat ne a dps pláne ne a heal. Sok mob esetén lehetőleg mindenki egy MOB-ot öljön (assist target!), így az egyrészt gyorsan meghal másrészt a tanknak elég arra koncentrálni csak, a többi mobot mivel senki nem bántja magán tudja tartani. DPS várja meg, amíg blokkol legalább egyet, ezt a jó tank jelzi is (blokkoltam, üthetitek), mert csak ezután tudja elkezdeni az aggrót építeni. A durva DPS skilleket ne az elején süssük el amikor épp hogy megfogta a mobot. Nagy tömegnél vegyük figyelembe, az aggró növelő skillek mindegyike limitált targetre hat, ezért is fontos, hogy a tank kezdjen és egy targetbe menjen a dps.
Ha lehúztuk a tankról a mobot, dobjunk aggrót illetve azonnal hagyjuk abba a skillezést, ne növeljük tovább az aggrónkat. Ha kiteoljuk a mobot, és azt látjuk a tank jön segíteni fussunk a tank felé, hogy a mob mielőbb a hatósugarába kerüljön majd ha lehet álljunk meg, vagy a tank körül fussunk nagyon közel. Futás közben a tank nem tud blokkolni, nem tud aggrózni csak challange-el ami ugye 30mp CD-s, amúgy is a skilljei rövid távra jók, futva sanszos, hogy el se éri a mobot a tank skillje.
A protection növeli egy kari ellenállását (többnyire másik tankra rakja). A Shield wall halhatatlanná tesz egy karaktert, de nagy ára van. Közel kell állni, power temető illetve mivel se a tank se a védett karakter nem tud B/P/E sebzést csökkenteni az szinte tisztán belemegy a sebés a tankba, így gyorsan wipe. A Turn the table segítségével FS manővert tud indítani.
Alapvető, hogy tankolni kék traitben és Guardian's Treath stance-ben kell, Guardian ward-ot is használjuk mindig. Érdemes megfontolni, hogy a challange-et vészesetre tartogassuk, ha lerántják a mobot rólunk. Ilyenkor jó egy Engage + Fray the Edge-et rögtön utána küldeni. Ha nem jött be, a deep breath segítségével reseteljük a Cd-t és van még egy próbánk. Kritikus esetben jól jöhet a Challange the darkness legendary skill. Protectiont rakjuk a másik tankra és kérjük tőle ugyanezt vagy trait-elve a túl erős DPS-re, healer-re mivel így az aggróját csökkenthetjük (vigyázz, aggro trait-tel NE rakd tankra!). Pledge-et érdemes harc elején eltolni, vagy tartogatni ha heal kiesés van. Ha nem jön a blokk, segíthet a Pledge sőt az ignore the pain is ad blokk response-t. Blokk és parry esetén javaslom úgy belőni a cap-ot, hogy Guardian ward és a cappy buff hatásával legyen cap-on, így másra is jut LI relic, ékszer stat.
És végül a legfontosabb, olvassuk el a vonatkozó wiki oldalon a skilljeink, traitjeink leírását!