A Lore-master a játékunk harcos varázslója, a mágia használata mellett varázs botjával is harcol sőt kardot is ragad, emellett különféle állatokat is segítségül tud hívni. Tactical skilljei többnyire távolról is működnek, DPS-e elfogadható, és képes gyógyítani is de az instákban a Lore-master a debuff és CC terén jeleskedik. Light armour-ja van, így könnyen sebezhető (ezért solo játékban a háziállatot küldi mindig a frontvonalba), fő statja a Will, távolról tactical skillez. A játékban a nehezen játszható karakterek közé tartozik.
A Lore-master csapatban távolról elsősorban támogató skillekkel segít, emellett a peteknek (háziállat) is van csapatszintű hatásuk. Petjeit csak harcon kívül tudja idézni. Wound és Disease gyógyításra képes akár a teljes csapatról, saját magát és mást is képes nagyon gyengén healelni, out-combat éleszt, antistun és powertöltő képessége különösen kedvelt. 3 Corruptiont szed távolról, szakítani viszont csak egy CC skill másodlagos tulajdonságával tud. Főként CC és debuff skillekkel dolgozik, amivel segíti társait és jelentősen gyengíti az ellenséget, de több skilljével akár teljesen ki is vonja a harcból. DPS skilljei többnyire másodlagos CC tulajdonságokkal is bírnak.
szakítás, corruption és mérgezés szedés | |
Dispel Corruption | max. 3 corruptiont szed. CD: 30mp |
Knowledge of Cures | max 3 wound és disease leszedés (traittel teljes csapatról). CD: 10mp (5mp) |
Buff, gyógyítás, élesztés | |
Righteousness (antistun) | Leszedi a Daze, Stun, Knocked Down/Out (Silence), előbbiekre immunitást is ad. Hatása: 30mp(1p30mp), CD 5mp(3mp) |
Share The Power | Powert tölt a LM saját poweréből (Skillel tud elszívni mob-tól). |
Back from the brink | Out-combat éleszt. CD: 30mp |
Beacon of hope | Egy target egyszeri gyógyítás. CD: 30mp(20mp) |
Inner Flame | Közeli csapattagok folyamatos AOE gyógyítása. Hatása: 16mp, CD: 3p (trait kell) |
Water Lore | HoT gyógyítás + income heal buff. hatás:20mp, CD:10mp |
Petek csapat erősítése (zárójelben egyéb hasznos a mobokra ható skillje) |
Raven: Tactical mitigation +10% fire-damage (ranged damage csökkentés) Bear: +10% meele és ranged sebzés (3mp stun) Spirit of nature: 10% területi (AOE) heal (5% miss chance közeli mobokra) Eagle: in-combat power regen (időnként interrupt, fear) |
Többi pet hasznos skilljei | Bog-guardian: 20% esély stun és FSM manőver CD:1p |
Crowd-Control (CC) | |
Blinding flash | 30mp daze és interrupt (sebzésre törik). Hatása: 30mp, CD: 15mp |
Bane flare | 5mp AOE daze és interrupt. Target 3(8) Hatása: 5mp, CD: 1p |
Herb lore | 30mp AOE root (ez csak a mozgást korlátozza, támadni tud -sebzésre törik) Target 3(8), hatása 30mp, CD: 2p |
Cracked Earth | AOE sebzés majd 5/10mp múlva AOE 30mp root. (sebzésre törik de jobban bírja mint a többi CC) Target: 5, Hatása 30mp, CD: 10mp |
MOB Debuff | |
Burning Embers | 30% lassítás (+10mp DOT sebzés) lassítás hatása: 30mp, CD: 3mp |
Sticky Tar | 50% lassítás és -10% fire miti csökkentés egy területen AOE Hatása: 1p, CD: 1p30mp (1p) |
wind/fire/frost lore | Elsősorban a MOB különféle támadási módját gyengítik Fire-lore: -30% meele damage, +2% miss chance Wind-lore: -50% ranged damage, +10% attack duration Frost-lore: -20% tactical damage |
Ancient Craft | Armour csökkentés. Hatása: 30mp(1p), CD: 1p |
Command | AOE Parry (traittel Block és Evade is) csökkentés és +20% Attack duration. target: 5, Hatása: 30mp-10méter, CD: 1.8mp |
Knowledge of the Lore-master | Információt ad a mobról (immunitás, resist, miti), ha out-combat használjuk akkor Physical, Tactical, Cry, Song resist ratinget csökkent a mobon. Resist csökkentés hatása: 1p, CD: 1p |
Warding knowledge | +2% miss chance és +10% tactical damage növelés a mobon a körön belül. CD: 1p |
A fenti felsorolás koránt sem teljes, a petek tudnak még sok hasznos skillt, a legtöbb DPS skill debuffol vagy rövid ideig CC-t ad, egyszóval a Lore-master sillek igen sokoldalúak, és emiatt -jól- nehezen játszató ez a karakter. Bővebben itt.
DPS skilljei között single és AOE sebzőket is találunk, legtöbb skillje sebzés mellett még egyéb debuffokkal is gyengíti az ellent. Rövid idő alatt komoly területi sebzést (burst aoe dmg) képes szétszórni, de a magas cdk miatt ezt folyamatosan nem tudja. Aggró eldobó skillje nincs (csak a petre tudjra átrakni) ha lehúzta a mobot másnak kell leszedni róla.
Ror előtt a LM heal gyakorlatilag nem létezett, bár a class item fő statja a healing. Azóta javult a helyzet, jellemzően off heal bár 3 fős instát is képes kiheal-elni ha úgy adódik, de továbbra se mérhető össze egy RK vagy Minstrel heallel. Fő heal eszköze a Water Lore és a Beacon of hope amikkel akár CC akár DPS traitben is be tud segíteni a main healereknek.
Ne bonts cc-t, vagyis közelben nincs aoe, és ne fuss át a mobon! Szólj, ha power kell de a LM nem powertöltő automata, használd okoksan a skilleket, potizz és ne hanyagold el a fate-et. Ha tudod, hogy stun várható, akkor kérj antistunt. Ha lehúzta a mobot a Lore-master a tank ne várja, hogy aggrót dobjon mert nem tud.
Csapatban az antistun mindig legyen a tankon és a healeren, és az se baj ha magadon. A LM-nek az egyik legmagasabb az auto-attackja, szóval nyugodtan állj közel az ellenhez, ha nem veszélyes (tank fogja, nem aoezik). Tartsd a petet passzívon, manuálisan irányítsd mikor mit támadjon. Mindig tartsd magadon a antistunt, ha ismeretlen területre tévedsz. Az antitun gyógyítja a silence-t is, a Blinging flash szakításra is jó. Legyen külön cc könyved -target debuff resist legacyval, +30sec antistun stb. Bár nem vagy top dps, adj a tanknak időt és ne az első 10másodpercben süsd el a legnagyobb dmg skilljeid (ISG,LS,Ents). Ha látod, hogy a healer bajban van, akkor segíts neki ccvel, és bátran használd a heal skilljeidet. Ne félj skillt resetelni (call to the valar) vagy healelni magad (wisdom of the council). Raiden, instákban a debuffok után figyelj a környezetedre, neked lesz a legtöbb időd új mechanizmusokat észre venni (mikor mi történik, melyik corruption mit csinál). Sword&Staff legendary traitet sose szedd ki.
Debuff alapok
2 lm nem tudja erősíteni egymás debuffját, ilyenkor célszerű, ha csak az egyik van AM traiten. A debuff skillek nem adódnak össze, pl windlore -50% ranged dmg + varjú -50% ranged dmg nem nullázza le a sebzést, hanem -75%ot eredményez.
CC alapok
A daze skillek felül írják egymást, vagyis ha hátra van még 3sec daze és újra dazet pakolsz rá, akkor az új skill lép érvénybe. A többi ccre ez nem igaz, ott meg kell várni míg lejár a skill hatása + az immunitás is (piros kör). Viszont immunity alatt attól még dazelhető a mob.
Ébredés: A dazet ugye egy piros ikon jelzi, ha ez lejár, még van kb 2sec ébredés ami a dazehez hasonló sárga ikon jelöl, ilyenkor semmilyen cc nem hat a mobra.
Ha egy mob rootolva, akkor azt át lehet vinni dazebe, stunba, fearbe is.
Ha egy mob dazeben van, akkor át lehet vinni rootba, stunba, fearbe is.
Ha egy mob fearben van, akkor át lehet vinni rootba, stunba, dazebe is.
Ha egy mob stunban van, akkor meg kell várni és az immun miatt csak dazebe lehet átvinni. (fearben nem vagyok biztos)
A leírás Confused és Atarandir segítségével készült, akinek ezért nagy köszönet jár! Ha bővebben érdekel a LM: lotro-wiki.