Fellowship manőverek

A LOTRO-ban rengeteg a csapatjáték, de egyszerű küldetésekhez is sokszor összeáll több játékos un. fellowshipbe. Ha már ketten vagyunk találkozhatunk az un. fellowship manőverrel. Ezek segítségével extra segítséget hívhatunk elő, ami nagyon hasznos lesz számunkra. Indítása történhet véletlenszerűen illetve több karakternek van skillje vagy tárgya, amivel előidézheti vagy növelheti az esélyét, hogy beinduljon.

A manőver indulásakor két eseménnyel találkozunk, egyik a céltábla ikon megjelenése.
Ez azt jelzi, hogy elindult egy FS manővel a csapatban egy MOB-ra, de nem arra amit mi ütünk! Ez esetben a céltáblára kattintva az a mob lesz a targetünk amire elindul a manőver, és így már mi is beszállhatunk és választhatunk színt.

A másik esemény amikor a targetünkre indult a manőver, ilyenkor megjelenik egy panel, amiben négy színű kört látunk és egy panel annyi hellyel, ahány játékos van a csapatban. Amennyiben nem látjuk mind a négy színt (lásd kép!), túl messze állunk, egyszerűen menjünk közelebb amíg nem érhető el az összes szín. A panelbe a színek a megnyomás sorrendjébe kerülnek, minden karakter egy színt adhat be.

A négy szín közül kettő támadó és kettő támogató:
A két támadó színből a Piros (Entek ereje) beleüt egy jó nagyot a targetbe. A sárga (pókok csípése) kisebbet sebez, viszont folyamatosan többször egymás után, úgynevezett DOT (damage over time) sebzést okoz.
A két támogató színből a zöld (sasok víjjogása) moralt ad hosszabb időn keresztül (hot, heal over time), a kék (paripák szelleme) pedig powert.

Kombinációk

Alapesetben mindenki azt kap amit nyom, nekem kell egy kis power nyomok kéket, a másiknak az élete fogyogat hát zöldet kér, stb. Ez így nem tűnik nagy számnak, viszont van egy csavar, az un. kombinációk, ami a FS manőver igazi ereje, szépsége és egyben a nehézsége!
Ezeket a kombinációkat a játék tárolja nekünk azután, hogy egyszer részt vettünk a sikeres előhívásába. A skillek között megtaláljuk leírással, és csapat vezetőjeként ki tudjuk rakni szamárvezetőnek a csapat számára. Ilyenkor ha elindul a FS manővel megjelenik az általunk kiválasztott kombináció az üres slotok felett.

A kombinációk közül vannak egyszerűek, és kevésbé azok :) Az egyszerű esetén azonos színeket kell nyomni minden csapattagnak, ennyi az egész. Ilyenkor a támadás erősebb lesz, a támogatás szintén és mindenkire hatni fog.
Bajban vagyunk, rögtön meghalunk? Durr bele full zöld és máris mehet a móka tovább, alig bírunk ütni mert már mindenki powere elfogyott? Full kék! Normál mobba ha minden rendben van, mehet egy full piros és már padlót is fog, bossok ellen pedig érdemes a full sárgát nyomni, így folyamatosan sebezni fogja a manőver. Ezek az egyszerű manőverek főleg akkor jók, amikor ismeretlenekkel játszunk vagy váratlanul, megbeszélés nélkül jött a manőver.

Léteznek közepesen nehezek, amikor egyszerű de már valami minta szerint kell nyomni, a jobb oldali képen a Break the door szamárvezetője látható, ez pl. üt egy brutálisat majd utána desszertként még folyamatosan sebez is, de van kombó aminek mellékhatásaként lekerül rólunk a mérgezés, segítő szellemet idéz meg aki az oldalunkon stb!
Az igazán ütős un. unique kombinációkban minden szín más szigorú szabály szerint, de a hatásuk döbbenetes ,egy példa: "Whispers Under the Mountain": Azonali és folyamatos morál és power, erős direkt és folyamatos sebzés, beidézünk egy szellemet aki segít a támadásban, debuff és az összes wound és fear mérgezést is leszedi. Durva, nem? Ilyenkor jól jön a szamárvezető, a csapatfegyelem nomeg a hang kommunikáció, mert ha ezt valaki elrontja az égvilágon semmi bónuszt nem kapunk.
Nagyon sok a variáció, amire vannak általános szabályok is, erről a Supper is ready magyar klán oldalán van egy nagyon jó leírás. Nem volt pofám ellopni más munkáját, úgyhogy amíg az oldal él csak linkelem.

FS manőverek variációkról (angolul) találsz leírást itt, itt, itt, tudásodat pedig ezen a flash-es oldalon tesztelheted!

Íratlan ökölszabályok: Egyszerű klasszikus csapatban (egy tank egy heal többi dps) sima kombóknál általábban az első szín a tank, az utolsó pedig a healer, többi karakter pedig középen, pl. zöld-4sárga-kék. Kevéssé klasszikus esetben elől a közeli, hátul a többi karakter pl: 3zöld-3kék, de természetesen ettől el lehet térni ha meg van beszélve.

TIPPEK:
Amennyiben elrontottuk színt, lépjünk el valamerre ezzel töröljük és újra választhatunk, logikusan ha jó a szín ne mozogj! Ha kitörlöd, azonos színeknél ez nem gond, de spéci esetben minden mögötted álló szín előrébb ugrik, így az egész kombó ment a levesbe, újraépíteni tuti nem lesz idő.
A másik tanács, ha bejön a manőver hacsak nincs rá nyomós érv vagy nincs más megállapodás, nyomjuk bele színt. Miért? Csak néhány mp-ig van lehetőségünk erre, ezidő alatt közel nem fogunk annyit sebezni mintha belenyomnánk a FS manőverbe, plusz ha a többiek belenyomtak ők leállnak a támadással. Az eredmény, nem lesz kombináció, nem lesz bónusz plusz a többiek támadása is kiesik. Ez is egyfajta bónusz, csak nem nekünk hanem a MOB-nak :(
Amíg a FS manőverre vár a játék, a MOB támadása megáll. Ezt ki is használhatjuk úgy, hogy nem nyomunk FS manővert semmit hanem folytatjuk az ütlegelést vagy más hasznos tevékenységet végzünk (poti), de akkor mindenki tudja, hogy ez a terv! Az igazság az, hogy ennél sokkal jobban járunk ha a helyzetnek megfelelő akár teljesen azonos színű manővert elsütünk, power poti helyett nyomjunk full kéket, további ütlegelés helyett full pirosat, többet fog érni!
A FSM limitált ideig érhető el, rá fogunk érezni kb. mikor jár le. Ha megbeszélt kombináció van, és látjuk hogy valaki aki előttünk van a megbeszéltek szerint nem fogja tudni benyomni az ő színét (pl. mert elkábítva áll - stun) ne várjunk. Nyomjuk rá akár az ő színét akár bármit, még az is jobb mintha teljesen bukjuk, és ki tudja, akár egy nem várt kombó is kisülhet az egészből. Ideális esetben ilyenkor álljunk át valami egyszerű, azonos színű kombinációra.

Utolsó módosítás:2011-11-18   Vissza a nyitólapra