A Rise of Isengard (rövidítve RoI) nem csak új területet, de az update5 után új instákat is hozott. Ezek közül szemezgetve a keltető gödrökbe látogatunk, irány a Pit! Előfeltételként el kell zarándokolni a Ox-clan Merchant Camp-be [79.9S, 0.4E], ez a torony mellett van a hegyben. Ha még emlékszel hol nyitotta ki az Ent a csatornát, na azzal szembe van egy ugyanolyan csatornafedél, az visz fel a táborba. Körbe kell járni a bejáratokat, ezzel letudva a felfedező deed, mehet az insta.
Ez egy 3 fős, level75-ös insta, klasszikus felállás tökéletes, különösebb extra követelmény nincs. Tier I és Tier II-ben is indítható, valamint javallom az Instance Finderrel egy próbát tenni, hátha pont ezt dobja és akkor miénk a bónusz, ha nem, lépjünk ki és lehet kézzel indítani - nincs mit veszteni. Tartozik az instához deed, ez egyikhez mint T1 mint T2-ben le kell futni, a másik pedig 25 rab megölése. Nézzük a taktikát, kiemelve a T1 és T2 különbséget.
Az első teremben látni fogunk ácsorgó őröket, velük ne foglalkozzunk, illetve patrolozó Uruk-Hai őrt aki 2 rab Rohirrim Soldier-t visz, Ő kell nekünk. A rabok el vannak "varázsolva" ami a fejükön lévő piros aurából látható, emiatt sajnos ellenségnek néznek és ránk támadnak. 2 lehetőségünk van. Vagy leöljük a rabokat aztán az őrt, ezesetben 25 után megvan a deed. A másik esetben előbb az őrt nyírjuk ki, ekkor a rabok felébrednek és mellénk állnak segíteni a harcban.
A harc elején maradjunk a bejáratnál, húzzuk be egyesével a patrolos csapatokat, aztán lent a méregtó mellett illetve fent az építményekben is pucoljunk. Ezután az építményekben lévő karokat húzzuk meg, és kinyílik a terem végén egy ajtó. A külső fal mellett ácsorgó őröket nem kell bántani, elkerülhetőek.
Az ostoros Boss hobbija, hogy magán át ("Come here!") vagy magától eldob ("Be gone!") ostora segítségével. Emiatt természetesen vannak lukak, ami instant halál ha odaránt. Jó taktika, ha a bejárattól jobbra vagy balra a sarokba elhúzzuk, és a fallal párhuzamosan állva harcolunk. Így az egyik irányba nem tud dobni, a másik irányba meg rengeteg a hely. Szeret Fear-t rakni, azt potizzuk le.
Tier I-en semmi extra, egyedül van. Tier II-n ebből következően behív goromba addokat 10K morállal, nagyjából random módon. Sok taktika nincs, vigyázzunk a healerre, nyomjon a tank területi aggró, ha van champi területi DPS, előbb-utóbb megpusztul a boss meg a haverjai is. Nem trükkös boss, de nagyon nyűgös, főleg amikor 2 csapatnyi add van bent.
Láda, majd mehetünk balra vagy jobbra, mindkettő végén egy-egy boss vár. A Wing ajtajának nyitásához rá kell állni a villogó platformra a megfelelő ajtó előtt.
A méreg járat tele van orkokkal, goblinokkal és akad pár troll is, mire eljutunk a túlsó végében lévő boss terembe. Zöld ködbe ne tartózkodjuk se mi se a mobok, mert jönnek a gázfelhők és dobálnak, tiszta levegőn harcoljunk mindig.
Tier I-en csak el kell jutni a bossig tehát a járat másik végébe, trash-ből csak azt öljük aki útban van, aíg ki nem nyílik az ajtó. A trollokkal végezzük, nehogy meglepjenek, illetve az ajtóból kirongyol két meglepetés troll, figyeljünk, nehogy egy csapat mellé kapjuk meg mert túl nagy lesz a meglepetés.
Tier II-n nem ússzuk meg az aprólékot sem, ugyanis fel kell rakni magunkra egy Toxic Fumes nevü buffot tier 4 szinten. Ezt úgy érjük el, hogy öljük az ork és goblint csoportokat is. Ha megvan a tier 4 mehetünk a bossra.
Egy terembe jutunk, ahol ott áll a boss, Ironarm.
A fal mentén balra-jobbra világoszöld tócsák, és szúrós bokrok láthatóak, elején az ajtó a végében áll a boss egy üreg előtt ami szintén tele bokorral. Ha Ironarm világoszöld tócsába lép, aoe sebzést oszt ki, mind ahogy akkor is ha áthúzzuk a szúrós bokron, úgyhogy ezt ne tegyük. Emellett időnként lerak egy zöld felhőt, amiben ha benne hagyjuk méregpamacsok jönnek elő. Minimális 700-as életük van, viszont hobbijuk rámenni a healerre aki mellett felrobbanva eldobják, ezzel együtt szakítják is, elég kellemetlen.
Taktika tehát az (T1 és T2 is) hogy Ironarm-ot csak a teremben hosszában mozgatjuk, lehetőleg úgy, hogy az ajtónál nehogy kinyúljon, mert akkor reseteli magát a dög. Ütjük, lerakja a felhőt a tank kiviszi belőle, üt, felhő, kivisz. Ha van pamacs, próbálja a DPS elintézni de nagyon gyorsak, elég esélytelen mindet elkapni.
Tier I-en elég 2 hely között mozgatni a bosst, mert a felhő 1-2mp-cel azután hogy az újat lerakta eltűnik, így odahúzható újra a boss. Tier II-n a felhő lassabban tűnik el, ezért 3 hely között kell a bosst mozgatni. Barlang bejárat, terem közepe és kapu, egy-két pamacsot valószínű bekapunk. Ha a mozgatásra figyelünk, sima ügy T1 és T2 is.
Miután a boss lehalt, át a barlangon, és egy felső fülkébe dob a bejárati teremben.
Tier I-en
a másik wing eléréséhez ki kell menni az instából és újraindítani (instance finder próba!), újra lenyomni az Uruk-hai-t a két rabbal illetve Zaburz-ot, és így tudunk megint winget választani. Tier II-n elvileg a másik wing ajtaja kinyílik, mert quest a 2 boss leölés egy körben.
Itt a Trash trükkösebb, hármas csapatokban állnak az orkok, a nagyobb kezében ostor, már sejthető a poén, ez is rángat mint Zaburz. Itt is a helyezkedés a kulcs, legyen előttünk és mögöttünk is biztonságos talaj, híd vagy fal, mert a tüzes láva instant halál. Vannak patrolozó srácok, óvatosan haladjunk ne szakadjon a nyakunkba egy csapat mellé, mert fájdalmas.
Tier II-n indítva itt is fel kell vinni tier4-ig egy tüzes buffot a trash öléssel, Tier I-en elég ami útba van. A lényeg, hogy jó irányba nézve harcoljunk és egyszerre egy csapat!
Átjutva az orkokon bejutunk Fushbraf, a boss termébe.
A harc rém egyszerű, szokásos tankold, üsd és healelj felállás. Időnként Y formába tüzes csíkot rak le, lépjünk oldalra sötét tehát nem lángoló területre és ennyi a taktika mindkét Tier fokozaton. A ládából sigil nem esik.