Ettenmoors körülbelül akkora mint Eregion, a terület növényzetében és vadvilágában trollshawsra hasonlít, azonban az északról betört barbár hordák a maguk képére formálták a tájat. A fű eltűnt a talaj összeégve kiszáradt fenyvesek maradványai állnak mindenfelé. A gödrökben lévő pocsolyákban óriás meztelencsigák vonszolják nyálkás testüket (mivel ők képezik az orkok napi fejadagjának alapját gyakran látni 1 két megbízottat aki a húsukat gyűjti). Dél felé haladva egyre kevésbé látszanak az orkok nyomai, medvék, farkasok, sasok és mindenféle vadállat él viszonylag békében. A területet a Hoardale folyó szeli át ÉK->DNy i folyásiránnyal, etten közepén kettéágazik és egy szigetet hoz létre. A folyó a ködhegység egyik lejtőjén lévő goblin táborban (grothrum) tör elő a föld alól, és a terület DNy-i végében Hoarhallow (a hobbitok faluja) mellett folyik ki egy szikla szoroson át ettenmoorsból.
Mint ahogy egy háború tépázta vidékhez illik ettenmoors is rendelkezik erődökkel, romokkal. Ezeket két főbb csoportra szokták osztani. Vannak a helyőrségek azaz outpostok(OP), ezek nem tekinthetők igazi erődnek, inkább egy torony csonkja, egy erős őrrel belül és 4/8/12 kisebb mobbal kívül (ezeket azonban el lehet kerülni az esetek többségében). Az OP-ket azonban nem csak angmar vagy a szabad népek birtokolhatják, hanem a Delving of Frór (később bővebben szó lesz még róla) szörnyek is, akik mindkét oldallal szemben agresszívak. A helyőrségek birtoklásáért sebzés bónuszt kapunk, minél több helyőrség van a kezünkön annál nagyobb ez a bónusz. Íratlan szabályként az esti nagy harcok idején 2-2 OP a tisztességes, így egyik fél se jut extra előnyhöz, de persze ezt a szabály sűrűn felrúgja mindkét oldal egy-egy renitens tagja.
A helyőrségekből összesen 4db van:
-Arador’s End Outpost – AE OP (a helyet az északi dúnadánok törzsfőjéről nevezték el aki a közelben halt meg)
-Isendeep Outpost – ID OP (ez az egyetlen Op ahol az őrségminden tagját meg kell ölni hogy bejuthassunk, illetve amennyiben (az AE OP-hez hasonlóan) a rossz oldal birtokolja a környező területeket gonosz trollok nem pedig éhes jegesmedvék népesítik be)
-River Outpost – River OP
-Coldfells Outpost – Coldfells OP
A helyőrségek elfoglalásával helyőrségenként level 95-ön 3400 physical és tactical mastery bónuszt kap a birtokló oldal.
Emellett létezik 5(+2)db nagy erőd azaz keep is. Ezekben nagy mennyiségű mob található és nem lehetnek semlegesek. Mindegyiknek vannak egyedi jellemzői, lássuk ezeket:
-Lugazag – Lug – Ez az erőd saját éledőhellyel (=grawyarddal=GY) rendelkezik, melyet nem lehet lerohanni, mindig az erőd tulajdonosához tartozik, 6 db krahjarn iron defender/ranger of esteldín védi melyek 1 lövéssel képesek bárkit levenni a lábáról. Lugazag a rosszarcúak alaptáborától nem messze D-retalálható Ny-i oldalánál egy sziklaszirt van, így onnan nem lehet megtámadni, míg K felől egy enyhe lejtő van, kapuja is erre néz. A kapu fölé (küldetések teljesítésével) egy lángoló olajjal teli üstöt lehet szerezni, ami nehezíti az ostromlók dolgát. Amennyiben az erőd a jók kezén van megjelenik egy Mazauk nevű hatalmas Warg NPC, az erődtől nyugatra, ő kellő mennyiségű finom medvehús ellenében szívesen segít az erőd visszafoglalásában.
-Tol Ascarnen – TA – Ez ettenmoors legnagyobb erődje, a hoardale folyó szigetén helyezkedik el. A szigetre két hídon át lehet bejutni a nyugatit WTab(-> West Tol Ascarnen Bridge), míg a Délit Stab néven szokás emlegetni. A szigetel szemközti parton fából készült palánkkal védet táborok állnak, EC (elf camp), illetve OC (orc camp). Ha nincs a te oldalad birtokában az erőd akkor a saját táborodban helyezkedik el(pl.: OC-ben) az erőd irányítója, akinek szolgálatait szintén igénybe vehetjük megfelelő fizetség ellenében(figyelem a jóknak is van saját bajnokuk - First Marshall Án, érdemes levadászni mivel komolyabb jutalom jár a skalpjáért). Az erődbe vezet 2 rejtett gázló is egy a sziget északi csücskébe Ny felől, illetve a másik a sziget legdélebbi végébe OC irányából (ennek köszönhetően a sziget D-i csücskét gyakran Omaha-beech néven emlegetik(aki kíváncsi a névadás okára üsse be a nevet a Google-be ;) ) Ennek az erődnek 3 bejárata van a fő kapu D felé néz ezt a Lugazagból már ismert olajoskondér valamint az előcsarnokot nyílzáprral elborító ílyászok védik. A másik 2 (K-i és Ny-i) kapu nem rendelkezik védelemmel. Emellett TA szert tehet egy hornblower nevű NPC-re aki betolakodók láttán 9 elite trollt tud riadóztatni.
-Tirith Raw – TR – EZ a hely nagyban hasonlít lugazag-ra, olajoshordójával, éledőhelyével, azonban itt egy a jókat segítő medve (Old Goldhead) tanyázik akit szintén érdemes elpusztítani.
-Grimmwood Lumber Camp – LC- Ezt a helyet valamikor hoarhallow hobbitjai hozták létre, és erősítették meg a közeli romok közt tanyázó Caragdal nevű hatalmas pókkirálynő ellen. Különösebben komoly védelemmel nem rendelkezik. A pók 75 darab sastollért hajlandó részt venni az ostromban.
-Isendeep Mine – Mine- Mint a neve is mutatja a föld alatt található, ez a legyengébben védett erődaz összes közül, van egy vezető beosztású sas (Gollowal) az erődtől D-re „beosztottjaival” együtt, azonban ő nem támadja meg az erődöt(küldetés természetesen így is szól a leölésére-melyet nagyban megkönnyít az ID OP-val járó trollok segítsége. Figyelem a bányában illetve környékén sárkányok tanyáznak.
Mint korábban írtam van itt még +2 erőd ezeket azonban nem lehet elfoglalni, ja és még egy fontos dolg kapcsolódik ezekhez az erődökhöz, egy-egy hegyi ösvény mely az alaptáborban kezdődik, ezért a másik oldal játékosai nem tudják használni.
-Dár-Gazag – DG – Innen lehet lejutni Delving of Frór-ba, valamint itt őriz(het)nek 2 relicket is, Mordirith vaskoronályának egy töredékét, illetve Carrock ajándékát(ami tulajdonképpen egy méhkaptár-ilyenek ezek a freepek), Amelyik oldal ezeket birtokolja az több infamyt/renownt( és Xp-t) szerez mint ezek nélkül.
-Ost Ringdyr – A freepek itt őrzik a relickeket, és innen tudnak lejutni Delving of Frór-ba.
A Keepek elfoglalásával 20-20% Infarmy és Commendation bónuszt kap a birtokló oldal.
Az ősi idők törp bányászai hozták létre, majd felhagytak művelésével, miután kimerült az érctartaléka. Később a Gaunt-man-ek választották főhadiszállásukul ezt a helyet, erre emlékeztet az itt ma is megtalálható rengeteg élőhalott. Mára már ők is elhagyták ezt a helyet, ennek örömére mindenféle gonosz teremtény lepte el a térséget.
Mondhatjuk, hogy a lenti élővilág nagyon változatos, vannak itt Morrovalok (denevérjeikkel), worm-ök itt költik ki a wintersebb sárkányok tojásait, itt található hatalmas Huorn rengeteg Fa-trollal, a középső lávával körülvett szigeten egy rogmúl lakik, a környező részeken pedig a meleget kedvelő szalamandrák élnek és sokasodnak boldogan, na igen a hullákról és az ártó szellemekről.
Delving of Frór a következő bejáratokkal rendelkezik:
-Dár-Gazag (csak a gonosz játékosok tudnak itt bemenni)
-Ost Ringdyr (csak a jók tudnak it bemenni, kijönni mindkét oldal játékosai ki tudnak)
-Orc Camp (csak out of combat használható)
-Elf Camp (csak out of combat használható)
-Valamint minden outpost rendelkezik bejárattal, amit a birtokló oldal használhat.
A bejáratok környékén lévő npc-k attól függően cserélődnek hogy kinek a kezén van az adott hely amihez a bejárat tartozik. A jobb oldali DOF térkép nagyítható!
A mélyben három Boss található, Rottenroot egy hatalmas fa körülötte fa-trollokkal, Grodris egy sárkány aki a tojásait őrző gyíkok leölése után jelenik meg, illetve a középen található rogmul (Gaergoth the unbound). Az első két boss 30% míg a Rogmul 40% Infarmy és Commendation bónuszt ad az őt megölő oldal számára. A bonusz csak az ellenfél leölésre vonatkozik, a questek pontjai állandóak és 6 óra után mindenképp eltűnik.