A leírás a Gondolin's Heritage kinship raidjeinek stratégiáját követi. Saját tapasztalatból, és a Kinship leader Atarandir hatalmas segítésével készült. Természetesen lehet benne hiba, és más taktika is működik, mi így csináljuk.
A The Tower of Orthanc egy fix Lv75-ös, 12 fős raid. Előfeltétele, az Ox camp-ben fel kell fedezni a bejáratot.
A raid rövid története, Saruman készített 5 gyűrűt, ami meg kell szerezni egy-egy szolgájától, segítségével össze kell törni a varázsló saját gyűrűjét. A raid valójában 5 raid, 4 wing és az öregcsont. Az Ox-clan Merchant Camp-ben lévő Class Trainereknél 3 ruhaset barterezhető Seal és Medallionért, viszont a viselésükhöz szükségünk van arra, hogy ruhánként egy-egy winget teljesítsünk ebben a Raidben. Hat ruha van, Sarumán kettőt nyit meg.
A belépés után egy ló mellett találjuk magunkat Saruman toronyának területén, a ló egyébként a kilépési pont. A földszinten 3 raid található, a Lightning, a Fire-Frost illetve az Acid. Ezeket bármilyen sorrendben megcsinálhatjuk, de mind a hármat le kell küzdeni, hogy megnyíljon a torony ajtaja. Ott vár ránk még a Shadow wing, és utána felmehetünk a torony tetejére Sarumánt megcsiklandozni.
Ez a leírás a raidek T1-en történő legyőzéséről szólnak.
A ruhákhoz szükséges deedet és a wing lockot a boss megölésért kapjuk, ezért megtehetjük, hogy előtte a csapat átrendeződik akár a jobb setup miatt, vagy meglegyen a deed másik karakterünknek. Ez a raid jelenleg a top-raid, ennek megfelelően szükséges hozzá a hang kommunikáció, a csapat nagyfokú összehangot és fegyelmezett mozgása.
Gearelés:
Beugró a teljes galtreves repu és sárkány set + skirmish raid ékszer, 12-es Virtue traitek, maxos Legendary Itemek. A legtöbb sebzés tactical, ezért a tactical mitigation legyen minél magasabb (traitek, legendary item scrollok, ékszer, ruha is segíthet). Fontos, hogy az alapkészlet (lásd itt) mindenkinél fel legyen töltve mindenből a legerősebbel, mert szükség lesz a potikra!
Nagyon javasolt a buffbar plugin használata, erről itt.
Harc:
Sarumánt kivéve minden boss előtt van un. Trash, ami többnyire 2-3 csoport egyre nehezedő ellenfél leküzdését jelenti. A mobok fellowship mark-kal már előre be vannak jelölve, így egyértelműen lehet taktikát megbeszélni.
Két trükkös tulajdonságra lehet számítani, az Adaptation kék pajzsával rendelkező mobok tanulnak, ami azt jelenti egy tipusú CC-t csak egyszer lehet elsütni rá, utána reziszteli.
A Permanent state immunity vörös pamacsos mobok pedig alapból immunisak a stun, daze, root és fear-re, magyarul nem tudjuk kivonni őket a harcból. Természetesen az összes boss immunis mindenre ezt mondani se kell. Ha wipe-ol a csapat a tanulás is rezetel, tehát újra el lehet sütni rájuk a CC-ket! Tier 1-en a mobok nem élednek újra, így egy nem ideális vagy gyenge csapattal erre is alapozhatunk taktikát, vagyis felőröljük lassan wipeolás árán a Trasht. Ezzel kapcsolatos jótanács, ha látjuk úgyse lesz meg, koncentráljuk egy mobra az erőnken a végsőkig, legalább az haljon meg, illetve igyekezzünk a bejárat közelében halni, hogy fel tudjanak szedni a healerek a mobok/boss beindítása nélkül.
Loot:
Az első 3 boss (Lightning, Acid, Fire-Frost) egyforma loot táblával rendelkezik, Bukot-nak és Sarumannak külön-külön loot táblája van. Minden T1 ládából esik egy Worn Symbols of Celebrimbor, 3 "kék" item, ami lehet ékszer, ruha és fegyver is. Ezen kívül T5 és T6-os relikeket, valamint Xp runákat és majdnem mindig craft receptet is tartalmaznak a ládák.
Sarumán ládájából T1-en 50%-os eséllyel eshet Broken Cloak Clasp. update 6 óta. Jó kis lista ezen a linken a rewardokról.
Bejárata a hosszú út elején, pont mögöttünk van. Setből Shoulder, lock flag: 1.
Trash Mobok:
Twisted Brute (182k Troll) Tanul, de guardian bash/shield-smash stunnolja. Healeli magát, de ez levehető corruption.
White Hand Ruffian (91k) Buffolja a küzelében lévő mobokat, gyógyít és disase-t pakol random játékosra.
Twisted Warrior (~33k) Rootol, ami gond a tanknak troll kiteolásnál, és időnként bubit rak magára.
Minden trashre vonatkozik, a disase-t AZONNAL le kell szedni, különben 6mp-es stunt kap a csapat. A tankolt ruffianokat szakítani kell, ne tudjanak healelni.
1. trash: 4 ruffian, 2 troll
Javasolt a 2 trollt a tanknak futtatni, 3 ruffiant CC-vel kivonni a forgalomból, amit nem lehet, egyesével tankolni. Először a ruffianokat öljük meg (érdemes a lépcsőn ölni, távol mindentől) egyesével, aztán a trollok jönnek. Mielőtt a trollt öljük, takarítsuk le róla a regeneration corruptionokat.
2. trash: 3 ruffian, 5 warrior
Nincs troll, ruffian aludjon és/vagy tank fogja, a warriorokat a másik tank betankolja. Kezdjük nem CC-zett ruffiannal, aztán a warriorokkal folytatunk (elején a jobb oldali warrior csoport kaphat egy root-ot), ha elfogytak maradék 2 ruffian jön.
3. trash: 3 ruffian, 2 troll, 3 warrior
Ide 2 taktikát írunk. Az egyik, az eddigi bevált módszeren alapul, miszerint a tank futkos a trollokkal hátul, 2 ruffian stunnolva és harmadikat tankolja egy capi vagy tank, miközben a csapat a warriorokat öli. A másik taktika pedig, hogy mind a három ruffian CC, az egyik tank bal oldali trollt helyben tankolja, míg másik kiteolva van hátul. Ezen esetben is a warriorokkal érdemes kezdeni, majd őket a bal oldalon tankolt troll követi, majd a kiteolt troll végül pedig az idáig altatott ruffianok.
A két boss Crisiant (frost) és Usgarren (fire) 605K moralos Dunlending giant, egyikük a tűz a másikuk a jég gyűrűt viseli.
Boss extrák: Mindkét boss tapsolással idéz, a fire boss fire grim-et, Crisiant frost grimet. Az idézett grimm száma attól függ, hányan állnak a boss előtt 180 fokban, tehát a tankon kívül senki ne bóklásszon a bossok előtt. A grimmek ölésében a trükk az, hogy 1/3 életenként megáll a sebzése, ezen át kell billenteni. Erre bármilyen CC skill megfelel, root, stun, champi horn, stb.
A bossok időnként köveket dobálnak egy emberre ami a körülötte lévőket is sebzi, a sebzés nem osztódik.
Mindkét boss felrak az őt támadó játékosokra a saját gyűrűjével ellentétes sebzés debuffot, ez akkor kellemetlen amikor a grimmeket ölik, mert így egy fire grimm a frost bosstól kapott fire debuffos játékosokat elég durván sebzi. Ezért érdemes egy heavyt ráállítani első körben CSAK a grimmel tankolására, ő ne üsse meg a bosst!
A bossokon megjelenik corruption is, amit ha nem szedünk le azonnal, durván növeli a sebzését. Ez stackelődött corruption, tehát egy RK vagy LM nem elég hozzá.
Taktika. Két taktika ismert, az egyikben egyesével kell leölni a két boss, mi mindig a bal oldali frost-tal kezdünk. Egy-egy tank a két bosst fogja, Fire maradhat a helyén, a frostot érdemes elvinni a bejárattól balra lévő sarokba, így biztos csak a tank lesz előtte és a fire aoe nem éri el a csapatot. Minden melee a frost mögött, a dps és heal pedig hátrébb, kicsit szétszóródva, hogy a kövek ne sebezzenek sok játékost.
Az erre kijelölt heavy karakter a grimmeket azonnal elhúzza amikor megjelennek (tapsolás!), mert buffolják a bosst, és távol a healerektől is, mert területit sebez öljük le.
Ne feledjük 2/3 és 1/3 életnél CC! A bossokon megjelenik corruption is, amit ha nem szedünk le durván növeli a sebzését, ezért azonnal le kell szedni amint a tank bemondja, corruption!
Tehát boss sarokba,
csapat szétszórva, mivel brutál dps megy a bossokba az elején adjunk időt a tanknak! Egyébként ami belefér. KEzeljük a grimmeket, corruptiont. A bossok az életük vége előtt morál bubit raknak fel, lehet próbálkozni túldps-elni de érdemesebb megvárni amíg elmúlik. Ha kész a Frost Crisiant, mehet Usgarren a fire ugyanígy.
Tank figyeljen a területi aggróval, ne legyen grimm a közelben, LM debuffolja a bossokat folyamatosan (ranged is, ugye a kődobálás miatt), és persze raven.
A másik taktikában a két giant egyszerre hal.
Ebben az esetben a raidet két, nagyjából hasonlóan erős részre kell osztani és mind két csapat külön-kölön öli a két bosst egyszerre. A mechanizmus ugyan az mint előbb, grimmeket a harc közbe ölni kell, melyet egy champ vagy capi ránt magára, majd lehet újra a bossokat. Az első taktikának szerintünk több előnye van (pl. ha meghalt az 1. boss nem lesz onnan grimm), de a T2HM-nél ez utóbbi taktika kell majd, itt lehet próbálgatni.
Bejárata: A kereszteződésnél jobbra fordulj.
Setből a Helmet/hat, lock flag: 2.
Trash mobok:
White Hand Taskmaster (83K Ork) aki tanul, buffolja a közelében lévő mobokat, plusz gyógyító zöld köröket rak le.
Hauler (33K Deep Clawn), kicsi és buta, velük fogunk kezdeni. Belőle jelöletlenek is fognak befutni a pályára, ezeket nem lehet ütni, viszont kisebb kb. 500-as sebzést osztanak ki minden közelükben lévőre.
Troll (165K), nagyok de buták, lehet őket CC-zni bármeddig - fogjuk is!
Az összes trashnél a taskmasterek által lerakott zöld körökből mindig ki kell húzni a mobokat, mert healeli őket. Trollok végig alszanak, a taskmastereket tank kiteolja (futtatja). Az ölési sorrend: haulerek, taskmaster végül az alvó troll(ok).
1. trash: 1 taskmaster, 4 hauler és 2 troll.
Taktika: Egy tank elviszi hátra a taskmastert és fut vele, CC a 2 trollt altatja, másik tank haulereket fogja.
Heal a kiteolós tanknak gyenge is elég.
2. trash: 3 taskmaster, 3 hauler és 1 troll.
Taktika hasonló, de a kiteoló tanknak 3 taskmastert kell futtatnia, ezért a beaggrózásukhoz mindenképp kell root, illetve egy kicsit komolyabb heal kapjon. Kihívás, hogy elég kicsi a hely és nehéz a harchoz helyet találni, ahol épp nincs zöld kör.
3. trash: 3 taskmaster, 3 hauler és 2 troll.
Taktika ua mint a 2. kör, de a CC-től nagyobb ügyességet igényel, végig altatni kell a 2 trollt plusz rootolni lehetőleg 2 taskmastert (ezt hunter is megteheti) amíg a tank összeszedi.
A boss Kálbak, 1.452M HP-vel rendelkező troll egy elektromosan töltött fém ketrecben vár ránk.
Általános infók és taktika: A harc indulásakor két csík jelenik meg, a lassan haladó ALSÓ csík a harc során egy un. "steam buff" Tier-ezettségét mutatja, minél nagyobb a csík annál erősebbeket ütünk, de annál nagyobbakat is kapunk. A felső gyors csík statikus feltöltődést jelzi és a melee számára érdekes. Amikor eléri a maximumot egy kisülés keretében komoly sebzést kapnak a boss körül állók. A csík aszerint változik, hogy hányan ütik Kálbakot közelről (melee). Burgi max feldobja a debuffot a bossra és futás onnan, RK "do not fall to storm" folyamatosan legyen, a nagy healeket a végére tartogassuk, amikor a nagy steam tier miatt hatalmas sebzések jönnek.
Boss extrák: Kétfélével találkozunk, az egyik esetén Kálbak mond egy nevet (Shock <név>), akibe áramot vezet. Az illetőnek AZONNAL ki kell futni a tömegből, különben az áramot átvezeti másba is, végül az egész csapat megkapja. A sebzés nem oszlik, elég nehéz a teljes csapatot kiheal-elni.
A másik Limrafns egy elektromos felhő, ami a boss mellett jelenik meg, és idővel felrobban. A durva! sebzés osztódik (distributed), ezért amint megjelenik el kell húzni a tanktól be a csapatba. Ha a tanknál robban elég sanszos a halála.
Taktika: Mindkét felsorolt módszernél a csapat szorosan egy kupacban áll távol a bosstól és tanktól, kivéve a meleeket ha épp ütnek, egyébként ők is befutnak a csapatba. Ha kell a melee dps is, akkor a tanknak figyelni kell a felső csíkot és mielőtt eléri a maximumot el kell küldeni minden meleet! Ha megoldható sokkal egyszerűbb, hogy csak a tank van a bossnál és ranged DPS megy bele. Ha megjelenik a felhő azonnal le kell húzni a tankról és tömegbe hívni, ha valaki látja a nevét kifut.
A taktika egy brutál tank brutál ranged dps és jó heal esetén igen egyszerű. Tank kapjon 2 blokknyi időt, majd brutál dps. Területi aggót csak akkor generáljon ha biztosan nincs fénygömb a közelben. Melee nem nagyon megy oda vagy ha szól a tank AZONNAL elfut, így nem lesz elektromos sokk, és a tankot simán életben lehet tartani. A taktika buktatója, ha a harc nagyon elhúzódik mert akkor a boss túl nagyokat fog sebezni (ezért kell a brutál dps) vagy ha a melee-k nem mennek el időben, emiatt a tank a harc vége fele amikor már erős a steam buff behal egy kisülés miatt.
Ha a set nem jó, pl. többségében melee a dps, gyenge a tank, stb. egy másik megoldás a 2 tankos kamikáze módszer. A lényege, hogy az első tank amíg lehet kitart, amikor meghal a 2. tank azonnal felveszi az aggrót, az elsőt pedig felszedi egy Cappy vagy mini in-combat élesztéssel. Az első tank számára a sebzésnövelő csík a halál miatt Tier 0 lesz (!), ezért amikor a 2. tank meghal, az első úgy tudja visszavenni a boss-t, hogy rá nem sebez nagyokat. 1-2-1 tank váltásban ha nem hal, sajnos túl gyenge a csapat. Mindkét módszernél kritikus a két boss trükk és a melee dps kezelése. Ez vagy überkönnyű boss vagy durva nehéz.
Bejárata: kereszteződésben balra a platform tetetjén.
Setből a glove, lock flag: 3.
Trash Mobok:
Twisted Warg (182k): Tanulnak, komoly frontális AoE és egy bloodlush buff, amit ha jól értek ha sokáig nem sebez, bedurvul. Ők a fő kihívások.
Twisted Orc (91k): Tanulnak.
Spawned slugs (7k): Harc során a 4 sarokból jönnek, amint valaki ráagróz felrobban, nem osztódó területit sebez.
Mindkét trashnél meg fognak jelenni csigák, ezek felrobbanva elég nagyon sebeznek, ezért azonnal kinyírni őket mielőtt eléri a light armoros csapattagokat! A méreg vízeséseket kerüljük el, mert sebez.
1. trash: 2 warg 4 ork, csigák
Legegyszerűbb, ha van loremaster, aki a 2 wargot rootolja és ha ügyes még egy orkot is. Ebben az esetben igen egyszerű a helyzet, ez idő alatt a csapat könnyedén végez a szabadon lévő orkokkal. Ez után lehet választani, hogy 1 wargot altatnak a cc karakterek addig a másikkal végez a csapat vagy pedig a maradék orkot/orkokat semmisítik meg és addig a tank kite-olja a wargokat.
2. trash: 3 warg 3 ork, csigák
A mobok nagyon elszórva a teremben, ezért a csoportos rootolás itt nem lehetséges. Most a wargokkal kezdünk, kettőt (hátsó csillaggal jelöltet és bal oldali karddal jelöltet) nem szabad a csapat közelébe engedni, ezért altatással és rootal minden képpen távol kell tartani. Ez idő alatt kell megölni a jobb oldalon található wargot és ha még van kis idő (root/daze kitart még), akkor 1-2 orkot is, ha csak 1 tank van mindenképpen a második célpont 1 warg legyen. Itt lehet választani, ha a csapat jól bírja, az orkokkal valaki rohangál esetleg rootolva vagy altatva vannak le lehet ölni az utolsó wargot is majd végül az orkokat. Természetesen itt is figyelni kell a megjelenő csigákat, akik a healerek közelébe jutva nem csak jelentős fejfájást, de wipeot is okozhatnak.
A boss Iorweth, 1.452M morálos dunlendig egy méreggel áztatott dombos szobában vár ránk.
A harc 3 szakaszos körökből áll, max 10 kör lehet, utána elbukta a csapat. Az első szakaszban DPS a bossba.
A másodikban a terem két sarkából behív addokat "My friends! Come and destroy this vermin!", a bosst nem lehet ütni. A két trollt lehetőleg CC vagy tankoljuk elfordítva a tömegtől mert AOE-zik, öljünk le nagyon gyorsan mindenkit, előbb az aprólékot (2-2 dragonet és avanc) mindenki akit ér, utána koncentrált DPS a trollokba egyesével. Igyekezzünk megölni mindenkit a harmadik fázis előtt, mert trollal a hátunkba elég necces ugrálni.
A 3. szakaszban "Let the acids rise and devour you!" a méreg elárasztja a szobát, ami meglehetősen sokat sebez, plusz random megjelenik a szobában "méregkút" amibe lépve jelentős sebzést lehet kapni. A teendő, futni és ugrálni folyamatosan. Ne állj meg, folyamatos futás és ugrálás, lehetőleg ne a világos színű "kútba" ugorj (lásd kép). Érdemes ilyenkor a kamerát felülre vinni, és távolítani kicsit így fentről nézve látjuk a szobát hol van kút. Javasolt továbba a dombokon ugrálni, ott sekélyebb a méreg, kisebbet sebez. A tank lehetőleg a boss környékén ugráljon. A boss fight az ugráláson szokott elbukni, tehát dombon fut-ugrik-kerüli a kutat.
Bejárata a torony, előtte le kell gyűrni acid, lighting és Fire&Frost-ot. Setből a legging, lock flag: 4.
Trash Mobok:
White Hand Shakh-Hai (182k Ork) Immunisak.
White Hand Uruk-Hai (34k Uruk) Semmi említésre méltó.
White Hand Healer (34k) Ranged támadás, és gyógyítják keményen a többi mobot.
Trash 1: 2 Ork, 2 Uruk, 2 Healer
Trash 2: 1 Ork, 6 Uruk, 2 Healer
A 2 trash nagyon hasonló egymáshoz és roppant könnyű. Két oldalt van 1-1 healer, mindig azokkal kezdjünk. Tartsuk őket távol egymástól legjobb egyiket CC a másikat így kényelmesen leölhetjük aztán a CC-zett healer, kis Uruk, végül Shakh-hai vagy fordítva ahogy jól esik. Jó módszer, két tank balra-jobbra befut, így nagyjából elfelezve a mobokat mindent tankolnak, az erősebb viszi magával a nagy orkot, aztán nuke helaer 1-2, uruk, ork(ok).
A boss Bukot, 1.533M morálos Ork Sarumán trónjánál vár minket.
Boss trükkök: A harc során a teremben kétféle füst fog megjelenni.
A Lila füst sebez, és lassít, valamint a skillek indukciós idején növeli, benne állóra (tank) income heal debuffot rak, egyszóval a tank vigye ki belőle Bukot barátunkat.
A fekete füst viszont akkor sebez ha mozgunk, méghozzá 5K-t lépésenként, úgyhogy itt tilos mozogni! Ha lila és fekete füst is jelen van (lásd képen!) tilos mozogni, ha elmúlik a fekete akkor kivisszük a lilából.
Kb. fél életnél gyökereket hív be, ami egy-egy játékosra tekeredik (The tendrils of the dark hold you <játékos>!). Sebzik és egyre erősődő poisont is pakolnak rá, ezeket ranged dps azonnal nyírja ki.
Random poison ikont rak egy-egy játékosra, maxra kell healelni amint megkapta, ha ez nem sikerül 10mp-en belül az illető meghal.
Tankra lila szemet rak, nincs finesse, -75% inc healing +100% incoming damage.
A terem falától egy kék fal indul meg felénk, ha bezáródik akkor buktuk a bosst, ez 10p egyébként.
A taktika nem bonyolult, bár mint látható a bossnak sok trükkje van. A csapat ranged és heal része a szönyeg tróntól távolabbi végénél szétszóródik és meg se moccan, egy tank fogja Bukotot a trón környékén. Lilából kiviszi, feketében senki nem mozog, gyökeret ölni, ha poison van maxra healelni, egyébként pedig brutál DPS-ről szól a harc. Über könnyű.
Miután végeztünk a Shadow Wing-gel, tehát az összes gyűrű nálunk, a tróntól balra kijutva a tetőre nézzünk meg, ahogy Sarumán reszketve várja seregünket. Irány a végső összecsapás, csiklandozzuk meg a vén kecskét.
A leírás a Gondolin's Heritage kinship raidjeinek stratégiáját követi. Saját tapasztalatból, és a Kinship leader Atarandir hatalmas segítésével készült. Természetesen lehet benne hiba, és más taktika is működik, mi így csináljuk.